فروش بیش از 25 میلیون پلی استیشن 5 سونی

سونی گزارش مالی خود را منتشر کرده که نشان می‌دهد آمار فروش پلی استیشن ۵ افزایش یافته و به ۲۵ میلیون دستگاه رسیده است.

فروش بیش از 25 میلیون پلی استیشن 5 سونی

سونی در گزارش خود نوشته فقط در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ تعداد ۳.۳ میلیون پلی استیشن ۵ فروخته و مجموع فروش آن تاکنون به بیش از ۲۵ میلیون دستگاه رسیده است‌. سونی قبلا پیش‌بینی کرده بود که تا انتهای امسال ۱۸ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ خواهد فروخت و حالا فراتر از انتظارات خود عمل کرده است.

ثبت این رکورد با توجه به مشکلات موجود در زنجیره تامین پلی استیشن ۵ در نوع خود جالب‌توجه است. سونی با مشکلات زیادی در زمینه تامین تراشه‌های پلی استیشن ۵ دست و پنجه نرم می‌کند. این شرکت ژاپنی، علاوه بر تامین قطعات با مشکلات لجستیکی نیز برای عرضه کنسول‌‌های خود مواجه است.

درآمد سونی نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته که دلیل اصلی آنافزایش قیمت‌ کنسول‌هایش در اوایل امسال بود. با این حال، سود خالص این شرکت به‌خاطر خرید استودیو بازی Bungie حدود ۴۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

آمار فروش پلی استیشن ۵ در سال گذشته فقط ۱۱.۵ میلیون دستگاه بود و حالا انتظار می‌رود که میزان فروش این کنسول تا پایان سال جاری بسیار بیشتر از سال گذشته باشد. سونی اخیرا گفته بود که تولید پلی استیشن ۵ را به‌خاطر تقاضای بالا برای آن افزایش خواهد داد. حالا باید ببینیم عملکرد این شرکت تا انتهای سال چگونه خواهد بود.

منبع
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.