اینستاگرام حالت Quiet Mode را معرفی کرد

اگر شما هم در طول روز یا شب نوتیفیکیشن‌های بی‌شماری از اینستاگرام دریافت می‌کنید، حالا قابلیت Quiet Mode این برنامه می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد.

اینستاگرام به‌تازگی قابلیتی را به شبکه اجتماعی خود اضافه کرده که می‌توانید با آن به‌صورت موقت اعلان‌ها را بی‌صدا کنید. این قابلیت Quiet Mode نام دارد و البته تفاوت اساسی هم با غیرفعال کردن اعلان‌ها از طریق سیستم‌عامل اندروید یا iOS خواهد داشت.

ویژگی Quiet Mode اینستاگرام

در این حالت بی‌صدا، اینستاگرام به افرادی که به شما پیام بدهند اعلام می‌کند شما Quiet Mode را فعال کرده‌اید و شاید متوجه پیامشان نشوید. اینستاگرام همچنین به‌صورت خودکار وقتی مدت خاصی از آخر شب را در اینستاگرام سپری کنید به شما پیشنهاد می‌کند این قابلیت را فعال کنید تا اعلان‌های اینستاگرام باعث بدخوابی شما نشوند. با این‌حال هنوز جزئیات دقیق زمانی این قابلیت مشخص نیست. اما اینستاگرام گفته هدف این ویژگی خاص بیشتر نوجوانانی هستند که ساعات زیادی را در روز در شبکه‌های اجتماعی تلف می‌کنند.

ویژگی Quiet Mode اینستاگرام

حالت خودکار Quiet Mode به‌صورت پیش‌فرض برای ساعات ۱۰ شب تا ۷ صبح برنامه‌ریزی شده است. با این‌حال می‌توانید با مراجعه به تنظیمات، این زمان را تغییر دهید.

وقتی حالت Quiet Mode را فعال کنید، بازدیدکنندگان پروفایل شما نیز متوجه این موضوع خواهند شد. در واقع اینستاگرام عبارت “In quiet mode” را زیر تصویر پروفایل شما نمایش خواهد داد. وقتی دوباره به اینستاگرام بازگردید و این حالت را غیرفعال کنید، با خلاصه‌ای از اعلان‌ها مواجه خواهید شد.

کنترل بهتر روی پست‌های پیشنهادی

در حال حاضر وقتی اینستاگرام در فید اصلی و یا صفحه اکسپلور به شما پستی را نشان دهد می‌توانید با لمس دکمه سه‌نقطه و Not Interested به اینستاگرام بفهمانید علاقه‌ای به دیدن پست‌های مشابه آن ندارید. اما این شبکه اجتماعی حالا ابزارهای حتی بیشتری را در اختیارتان می‌گذارد. به‌طور مثال می‌توانید لیستی از کلمات، عبارات و یا حتی ایموجی‌ها را تعیین کنید تا اینستاگرام پست‌های حاوی آن‌ها را به شما نمایش ندهد.

Quiet Mode Instagram

همچنین امکان حذف پشت‌های پیشنهادی برای ۳۰ روز و حذف پست‌های پیشنهادی از یک اکانت مختلف نیز وجود دارد. علاوه بر این می‌توانید به‌صورت همزمان چند پست از اکسپلور را انتخاب کنید تا اینستاگرام دیگر پست‌های مشابه آن را به شما نمایش ندهد.

ویژگی‌های جدید اینستاگرام قرار است به مرور برای همه کاربران عرضه شود. به این ترتیب اگر هنوز آن‌ها را دریافت نکرده‌اید، چاره ای جز صبر کردن ندارید.

درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.