گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد

گوگل بی‌سروصدا شرکت استارتاپی Alter را خریداری کرد. این شرکت در زمینه ساخت آواتار از طریق هوش مصنوعی تخصص دارد و حالا گوگل آن را با پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار تصاحب کرده است.

گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد

به گزارش TechCrunch، مذاکرات خرید شرکت Alter توسط گوگل از دو ماه پیش در جریان بود و حالا گوگل این موضوع را تایید کرده است.  جزییات این قرارداد هنوز مشخص نیست اما ظاهرا گوگل این شرکت را برای رقابت بهتر با تیک تاک خریداری کرده است.

شرکت Alter با معرفی قابلیت Facemoji پا به عرصه فناوری گذاشت و توسعه‌دهندگان با استفاده از این قابلیت می‌توانند سیستم‌های ایجاد آواتار را به اپلیکیشن‌ها و گیم‌های خود اضافه کنند. Jonathan Slimak هم‌بنیانگدار این شرکت ‌اخیرا در لینکدین خود اعلام کرده بود که  فعالیت جدیدی با عنوان “building Avatars at Google” شروع کرده است. گفتنی است در حال حاضر اپل با قابلیت میموجی و فیس‌بوک با قابلیت بیت‌موجی امکان ساخت آواتار برای کاربرانشان را دارند.

حالا باید ببینیم که فناوری‌های Alter چگونه به کمک ‌گوگل برای رقابت با تیک تاک خواهد آمد‌. در حال حاضر، سرویس YouTube Shorts گوگل به‌عنوان یک پلتفرم ویدیوهای کوتاه توانسته کاربران زیادی را جذب خود کند، به‌طوری‌که تعداد کاربران ماهانه آن به‌تازگی از مرز ۱.۵ میلیارد نفر عبور کرده است.

منبع
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.