تقویت نمره چشم با نگاه کردن رنگ قرمز

تقویت نمره چشم با نگاه کردن رنگ قرمز
چندی از محققان کالج دانشگاهی لندن به نتایج جالبی در مورد رنگ قرمز دست یافتند.
بر اساس این گزارش، پژوهشگران “کالج دانشگاهی لندن” در پژوهشی که برای اولین بار روی انسان انجام شده است، نشان داده‌اند که روزانه سه دقیقه خیره شدن به نور قرمز یک طول موج به خصوص، می‌تواند تا اندازه قابل توجهی به بهبود ضعف بینایی کمک کند.
پروفسور «Glen Jeffery»، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: «با بالا رفتن سن، سیستم بینایی انسان به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد. این موضوع معمولا پس از ۴۰ سالگی رخ می‌دهد. حساسیت شبکیه و دید رنگی به تدریج ضعیف می‌شوند و یک مشکل مهم به شمار می‌روند. ما برای برطرف کردن این ضعف تلاش کردیم تا نسبت به راه اندازی مجدد سلول‌های شبکیه که در حال پیر شدن هستند، اقدام کنیم»
پروفسور «Glen Jeffery» اضافه کرد: «سلول‌های شبکیه چشم افراد بالای ۴۰ سال، به تدریج پیر می‌شوند و بخشی از سرعت این روند پیری، تحت تاثیر زمانی است که کاهش میتوکندری‌های سلول که در تولید انرژی نقش دارند، آغاز می‌شود. میتوکندری‌ها، قابلیت به خصوصی در جذب نور دارند که عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. جذب طول موج‌های بلندتر، عملکرد میتوکندری‌ها را بهبود می‌بخشد و به آنها کمک می‌کند تا تولید انرژی را افزایش دهند»
پروفسور «Glen Jeffery» در پایان گفت: «این روش ساده و ایمن، با خیره شدن به نور قرمز یک طول موج به خصوص صورت می‌گیرد که توسط میتوکندری‌های شبکیه جذب می‌شود تا انرژی کافی را برای عملکرد سلولی فراهم کند. ساخت ابزارهای مورد نیاز برای این روش، تنها حدود ۱۴ دلار هزینه دارد؛ در نتیجه عموم مردم می‌توانند به سادگی به آن دست یابند»
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.