ساندار پیچای مدیرعامل گوگل اعلام کرد موتور جستجوی این شرکت همه رکوردهای قبلی خودش را در جریان فینال جام جهانی ۲۰۲۲ شکست و بیشترین ترافیک سرچ را ثبت کرد. پیچای با انتشار توییتی گفت سرچ گوگل توانسته در جریان مسابقه فینال جام جهانی ۲۰۲۲ رکورد ۲۵ ساله خود را بشکند و انگار کل جهان فقط یک چیز را جستجو میکردند.
رکورد ترافیک سرچ گوگل در فینال جام جهانی شکست
گوگل قبل از شروع مسابقات جام جهانی امسال سعی کرد با ارائه قابلیتهای متنوعی جایگاه خود را بهعنوان اصلیترین منبع دسترسی کاربران به اطلاعات این رویداد بزرگ حفظ کند. برای مثال کاربران بهراحتی میتوانستند لیست مسابقات و اطلاعات مربوط به هر کدام از آنها را پیدا کنند. همچنین کاربران موبایل میتوانستند اعلانهای خود برای هر کدام از کشورهای حاضر در جامجهانی شخصیسازی کنند.
البته فقط گوگل سرچ نبود که با این حجم از ترافیک جستجو روبهرو شد بلکه توییتر نیز در جریان مسابقه فینال جام جهانی امسال رکورد زد و تعداد تویبتهای منتشر شده در طول مسابقه به ۲۴۴۰۰ توییت در هر ثانیه رسید.
بهگفته توییتر، در مجموع ۱۴۷ میلیارد هشتگ WC2022 زده شد که بسیار بیشتر از آمار مربوط به هشتگهای WC2018 و #Tokyo2020 بود. طبق آمار توییتر، محبوبترین بازیهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از نظر تعداد توییت در هر دقیقه بهترتیب مسابقه آرژانتین و فرانسه و مسابقه کرواسی و برزیل بودند. لیونل مسی نیز بیشترین بحثها را به خودش اختصاص داده بود.
گفتنی است علاوه بر پیچای و ماسک که هیجان خودشان را از مسابقه فینال امسال ابراز کردند، تیم کوک مدیرعامل اپل نیز با انتشار توییتی گفت که یکی از بهترین و هیجانانگیزترین مسابقات عمرش را تماشا کرده است.
به نظر میرسد گوگل و توییتر بهخاطر امکان دسترسی راحتترشان، کماکان پرطرفدارترین پلتفرمهای اطلاعرسانی درباره رویدادهای بزرگ جهانی مثل جامجهانی فوتبال هستند.