آیا آهنربا به گوشی یا لپتاپ آسیب می رساند؟

این باور دیرینه وجود دارد که وجود آهنربا در اطراف وسایل الکترونیکی خطرناک است، اما آیا واقعاً می توانند به تلفن یا رایانه شما آسیب بزنند؟

آیا آهنربا به گوشی یا لپتاپ آسیب می رساند؟

چرا مردم نگران آهنربا هستند؟
نگرانی در مورد آهن ربا و الکترونیک دقیقاً بر اساس یک افسانه نیست و در واقع از نظر علمی معتبر است. با این حال، قبل از وحشت، خیالتان راحت باشد و بدانید که آسیب رساندن به وسایل الکترونیکی با آهنربا بسیار دشوار و بسیار نادر است.

روتر Wi-Fi شما از همان فرکانس مایکروویو شما استفاده می کند (هر دو در محدوده طول موج 2.4 گیگاهرتز هستند). اما سطح قدرت و تمرکز انرژی ساطع شده توسط هر دو کاملاً متفاوت است. شما می توانید یک فنجان آب را در مایکروویو خود در کوتاه مدت بجوشانید، اما میزان انرژی مایکروویو ساطع شده توسط روتر وای فای شما به قدری کم است که حتی نمی توانید همان فنجان آب را حتی یک درجه بالا ببرید.

همان مفهوم در بازی با آهنربا است. اکثر آهنرباهای موجود در محیط شما – آهنرباهای یخچال، قفل های مغناطیسی روی جعبه تبلت، پایه های تلفن مغناطیسی و غیره – آهنرباهای بسیار ضعیفی هستند. آنها فقط به اندازه کافی قوی هستند که بتوانند کاری را که برای آن طراحی شده اند انجام دهند و قوی تر از آن نیستند.

و سپس، در طرف مقابل طیف قدرت مغناطیسی، آهنرباها و آهنرباهای الکتریکی نئودیمیوم بسیار قدرتمندی دارید که می‌توانند باعث مشکلاتی در دستگاه‌های الکترونیکی و حتی از دست دادن داده‌ها در شرایط خاص شوند.

اگر در یک محیط صنعتی، پزشکی یا علمی کار کنید که در آن آهن‌رباهای بسیار قوی استفاده می‌شوند، تنها در این صورت اگر دستگاه‌های خود را در زمان کارکرد آن‌ها نزدیک آن آهن‌رباها بیاورید، خطر بسیار کمی وجود دارد که به دستگاه‌تان آسیب وارد کنید.

آیا آهنربا می تواند به رایانه یا لپ تاپ من آسیب برساند؟
اگر رایانه شما یک هارد دیسک مغناطیسی سنتی دارد (برخلاف یک درایو حالت جامد جدیدتر)، همیشه این احتمال وجود دارد که یک مغناطیسی بسیار قوی به هارد دیسک آسیب برساند.

با این حال، این پتانسیل بسیار ناچیز است، و مگر اینکه خودتان یک آهنربای نئودیمیم بزرگ را درست روی هارد دیسک بچسبانید یا لپ‌تاپ خود را در یک دستگاه گازگیر صنعتی رها کنید.

آیا آهنربا می تواند به گوشی من آسیب برساند؟
پاسخ به اینکه آیا آهنرباها می توانند به گوشی شما آسیب بزنند یا نه، در واقع بسیار دقیق تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

در نگاه اول، پاسخ منفی به نظر می رسد، زیرا هیچ تلفنی دارای رسانه مغناطیسی، دیسک سخت یا غیره نیست.
پایه‌های آهن‌ربایی خودرو، کیس‌های دارای آهن‌ربا و غیره خطر بسیار کمی دارند. البته برخی از تلفن ها حتی دارای آهنرباهای نسبتاً بزرگی هستند، مانند حلقه مغناطیسی MagSafe در پشت آیفون های مدرن که خطرناک نیستند.

منبع

ویژگی های جدید تیک تاک در اینستاگرام

اینستاگرام را چطور به صورت موقت غیرفعال کنیم؟

افزایش زمان ریلز اینستاگرام تا ۹۰ ثانیه

آواتارهای سه بعدی به اینستاگرام اضافه میشوند

اضافه شدن قابلیت بازنشر پست ها در اینستاگرام

بازگردانی پیج اینستاگرام با عکس سلفی

مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن در اینستاگرام

درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.