کنسول بازی دستی GPD Win 4 از راه رسید

شرکت چینی GPD از جدیدترین کنسول بازی دستی خود به نام GPD Win 4 رونمایی کرد. این شرکت قبلا کنسول‌های بازی GPD Win 3، Win 2 و GPD XP را روانه بازار کرده بود و حالا یک مدل جدید با تراشه رایزن 7 6800U و حداکثر ۲ ترابایت حافظه داخلی NVME SSD ارائه کرده است. ‌

کنسول بازی دستی GPD Win 4 از راه رسید

کنسول GPD Win 4 یک کنسول دستی ویندوزی است که از رابط کاربری Playnite UI با قابلیت ناوبری بهتر در یک فرم‌فکتور کوچکتر بهره می‌برد. این کنسول دارای نمایشگر ۶ اینچی فول اچ‌دی با نسبت تصویر ۱۶:۹ است، اما نرخ نوسازی و نوع نمایشگر آن (OLED یا IPS LCD) اعلام نشده است.

کنسول بازی دستی GPD Win 4 از راه رسید

همانطور که گفته شد GPD Win 4 مجهز به تراشه رایزن 7 6800U شرکت ای‌ام‌دی بوده و در کنار آن از گرافیک یکپارچه Radeon 680M  بهره می‌برد. با این‌حال، اگر کاربران نیاز به گرافیک قوی‌تری داشتند می‌توانند از کارت‌‌های گرافیکی eGPU از طریق پورت USB-C نیز استفاده کنند.

کنسول GPD Win 4 در دو مدل با حافظه‌های رم ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی LPDDR5 و دو حافظه داخلی ۱ و ۲ ترابایتی PCIe NVME SSD قابل دسترس خواهد بود. بدنه این کنسول از جنس پلی‌کربنات مات است که وزن ۵۰۰ گرم را رقم زده است.

طراحی این کنسول ظاهرا از روی کنسول پرتابل پلی‌استیشن سونی (PSP) الهام گرفته شده بطوریکه لبه‌های آن انحنادار و دکمه‌های کنترلی آن مشابه PSP است. این کنسول همچنین دارای یک کیبورد داخلی است که می‌توان آن را از زیر نمایشگر بیرون کشید. در ضمن، شما می‌توانید در این کنسول از قابلیت ناوبری انگشتی اپتیکال GPD استفاده کنید که در اصل یک تاچ‌پد مخصوص کنسول‌های دستی کوچک است. ‌

کنسول GPD Win 4 دارای دو پورت USB است که یکی از ان‌ها در بالا و دیگری در پایین قرار دارد. این کنسول همچنین از ارتباطات وای‌فای و 4G LTE پشتیبانی می‌کند.

کنسول جدید GPD از مهرماه امسال عرضه خواهد شد و در دو رنگ سفید و مشکی قابل دسترس خواهد بود. قیمت این کنسول هنوز اعلام نشده است.

منبع
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.