مشخصات هواوی نوا Y61 با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی

هواوی از جدیدترین گوشی هوشمند خود به نام نوا Y61 رونمایی کرد.‌ این گوشی جایگزین نوا Y60 می‌شود که سال گذشته معرفی شد. متاسفانه قیمت و زمان عرضه این گوشی هنوز اعلام نشده، اما مشخصات آن به صورت زیر است. ‌

مشخصات هواوی نوا Y61

این گوشی دارای طراحی تخت با سیستم دوربین شبیه به گوشی‌های آیفون پرو اپل است. دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که در کنار دو دوربین عمقی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی قرار دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای یک سنسور ۵ مگاپیکسلی است.

مشخصات هواوی نوا Y61

هواوی به جنس بدنه این گوشی اشاره نکرده، اما به نظر می‌رسد شاهد استفاده از پلاستیک باشیم. ابعاد این گوشی ۱۶۴.۲۸ در ۷۵.۸ در ۸.۹۴ میلی‌متر و وزن آن ۱۸۸ گرم است و رنگ‌بندی آن شامل رنگ‌های آبی، سبز و مشکی می‌شود.

 

نوا Y61 از یک نمایشگر ۶.۵۲ اینچی LCD با وضوح اچ‌دی پلاس (1600×720 پیکسل) بهره می‌برد و در بالای آن یک ناچ قطره‌ای‌شکل وجود دارد. کار پردارش این گوشی را یک تراشه هشت هسته‌ای برعهده دارد که نام آن ذکر نشده است. در کنار این پردازنده از ۸ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. البته یک نسخه ۴/۶۴ گیگابایتی نیز وجود دارد که در سایر نقاط جهان به‌غیر از منطقه آسیا و اقیانوسیه عرضه خواهد شد.

گفتنی است نوا Y61 در برخی مناطق دنیا با سیم‌کارت دوگانه و اتصال NFC فروخته خواهد شد. سایر قابلیت‌های این گوشی شامل پشتیبانی از وای‌فای تک‌بانده، شبکه 4G، بلوتوث ۵.۱ و GNSS می‌سوند و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و یک درگاه USB Type-C نیز روی آن وجود دارد.

نوا Y61 مجهز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۲۲.۵ وات است و در بخش نرم‌افزار رابط کاربری EMUI 12 را در کنار سرویس‌های موبایلی هواوی اجرا خواهد کرد. به این ترتیب کماکان خبری از سرویس‌های موبایلی گوگل روی این گوشی نخواهد بود.

منبع

مطالب دیگر
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.