آیا نسخه تحت وب فتوشاپ رایگان میشود؟

آیا نسخه تحت وب فتوشاپ رایگان میشود؟

فتوشاپ از زمانی که عرضه شده همیشه پولی بوده است. اما ظاهرا این شرایط در حال تغییر است و ادوبی در حال تست نسخه رایگان آن برای وب است.

وب‌سایت ورج گزارش داده ادوبی شروع به آزمایش دسترسی رایگان به نسخه وب فتوشاپ کرده است. این نسخه سال گذشته برای مشترکین Creative Cloud ارائه شد و حالا نسخه رایگان آن به‌طور آزمایشی در اختیار کاربران کانادا قرا گرفته است. ادوبی نام این تجربه رایگان را “freemium” گذاشته است و ماریا یاپ (Maria Yap) نایب‌رئیس این شرکت به ورج گفته است:

ما می‌خواهیم فتوشاپ را برای افراد بیشتری قابل دسترس‌ کنیم تا آن‌ها راحت‌تر بتوانند این محصول ارزشمند را تجربه کنند.

لازم به ذکر است که برخی قابلیت‌های نسخه رایگان فتوشاپ همچنان نیاز به پرداخت پول خواهند داشت، بنابراین نسخه وب این برنامه کاملا هم رایگان نخواهد بود. هنوز مشخص نیست که این قابلیت‌ها فقط برای مشترکین Creative Cloud قابل‌دسترس خواهند بود یا اینکه ادوبی می‌خواهد یک نسخه ارزان‌تر وب با امکان دسترسی به این قابلیت‌ها ارائه کند.

اگر گزینه اول اتفاق بفتد، ما با چیزی شبیه به مایکروسافت ۳۶۵ روبه‌رو خواهیم بود که نسخه پولی آن همه قابلیت‌های اپلیکیشن‌های آفیس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و نسخه رایگان آن این قابلیت‌ها را به صورت محدود ارائه می‌کند.

هنوز زمان عرضه رسمی نسخه رایگان فتوشاپ برای وب اعلام نشده و باید ببینیم که این اتفاق بالاخره کی می‌افتد.

منبع
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.