گوگل کروم سال آینده پشتیبانی از ویندوز ۷ را متوقف می‌کند

گوگل اعلام‌کرد که آخرین نسخه مرورگر کروم برای ویندوز ۷ و ویندوز ۸ را سال آینده‌ میلادی عرضه خواهد کرد. به‌گفته این شرکت، کروم‌ ۱۱۰ که در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد، آخرین نسخه این مرورگر برای سیستم‌عامل‌های مذکور خواهد بود.

توقف پشتیبانی ویندوز 7 از گوگل کروم

همانطور که می‌دانید ویندوز ۷ برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ عرضه شد و مایکروسافت پشتیبانی از آن را در سال ۲۰۲۰ متوقف کرد. با این‌حال، به نظر می‌رسد که اکثر دستگاه‌ها کماکان از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند و طبق گزازشی که به‌تازگی منتشر شده است حدود ۱۰۰ میلیون کامپیوتر از آن بهره می برند.

در چنین شرایطی که مایکروسافت هیچ آپدیت امتیتی برای ویندوز ۷ ارایه نمی‌کند، عدم پشتیبانی گوگل از مرورگر کروم روی این سیستم‌عامل ممکن است خطرات امنیتی بسیار زیادی را متوجه کاربران بکند‌.

البته مرورگر کروم بعد از عرضه نسخه ۱۱۰ همچنان کار خواهد کرد و فقط آپدیت‌های نرم‌افزاری را دریافت نخواهد کرد. بنابراین اگر شما از سیستم‌عامل‌‌های ویندوز ۷ و ۸ روی کامپیوتر خود استفاده می‌کنید توصیه ما این است که حتما آن‌ها را ارتقا بدهید تا بتوانید آپدیت‌های امنیتی کروم و قابلیت‌های جدید آن را دریافت کنید.

با این‌که ویندوز 11 حداقل سخت‌افزار خاصی نیاز دارد، ارتقا به ویندوز 10 نیازمند چنین پیش‌نیازهایی نیست. برای استفاده از ویندوز 11 مادربورد شما باید از قابلیت امنیتی TPM پشتیبانی کند؛ اما چنین محدودیتی برای ویندوز 10 وجود ندارد.

منبع
دسته بندی سرگرمی:
گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.