خطرات استفاده از کابل USB تقلبی

گاهی با اتصال یک کابل ساده شارژ یو‌اس‌بی به گوشی هوشمند و یا کامپیوتر ما بدون احتیاج به پاسخ به مجوز دسترسی اطلاعات ما مورد حمله سایبری قرار می‌گیرد. این کابل یک کابل ساده نیست. نام این کابل، لایتنینگ O.MG است، که برای انجام مقاصد خاص ساخته و استفاده می‌شود.در ادامه به خطرات استفاده از کابل usb تقلبی می پردازیم.

خطرات استفاده از کابل USB تقلبی

این کابل با بهره گیری از تراشه‌ای بسیار کوچک می‌تواند اطلاعات کاربران را بدزدد و از راه‌ دور برای مهاجم ارسال کند. این کابل اولین بار توسط یک هکر و محقق امنیتی به نام مایک گروور در سال ۲۰۱۹ ساخته شد.

معمولا تشخیص کابل مخرب از نمونه‌های استاندارد آن برای کاربران عادی بسیار دشوار است؛چون در زیر پوشش آشنای آن تراشه‌ای تعبیه شده است که می‌تواند برای هکرها بسیار جذاب باشد.

برای مثال اگر کابل لایتنینگ O.MG هم‌زمان به مجیک کیبورد و کامپیوتر مک متصل شده است. کابل می‌تواند گذرواژه‌ها یا هر چیز دیگری که کاربر تایپ می‌کند، از راه دور به مهاجم ارسال کند!

در واقع، اگر یک کابل لایتنینگ O.MG به کامپیوتر شما وصل شود هکر می‌تواند از راه دور کامپیوتر شما را کنترل کند. این کابل حاوی یک هات اسپات داخلی بی سیم است که به هکرها این امکان را می‌دهد که دستوراتی را در کامپیوتر مک یا ویندوز که کابل به آن وصل شده اجرا کنند.

کافی است شما مجوز شارژ و یا اتصال به یک کامپیوتر را صادر نمایید، تا هکرها به راحتی به دستگاه شما متصل شوند. به همین جهت توصیه می‌گردد که: هنگام شارژ در مکانهای عمومی فقط از کابل‌های خودتان استفاده کنید.

منبع

مطالب دیگر

درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.