اولین سنسور دوربین گوشی 1 اینچی توسط شیائومی

ساخت دوربین‌های با سنسور بزرگ برای مهندسان تصویربرداری در گوشی‌های هوشمند، کمی سخت است. حتی تواناترین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند نیز از حسگرهای نسبتاً ضعیفی استفاده می‌کنند، و تلاش‌ها برای آوردن حسگرهای بزرگ‌تر به شکل تلفن همراه غیرعملی، خاص یا واقعاً محقق نشده است. به نظر می رسد شیائومی جدیدترین شرکتی باشد که با پرچمدار جدیدش یعنی 12S Ultra تلاش می کند تا این مفهوم دست نیافتنی را به تصویر بکشد.

اولین سنسور دوربین گوشی 1 اینچی توسط شیائومی

اولین سنسور دوربین گوشی 1 اینچی توسط شیائومی

بر اساس پستی در سایت ویبو که توسط اندروید آتوریتی مشاهده شده ، این تلفن دارای یک سنسور از نوع 1 اینچی است که با همکاری سونی توسعه یافته است. این سنسور حدود 1.7 برابر بیشتر از سطح سنسور 1/1.33 اینچی در ماژول دوربین اصلی Samsung Galaxy S22 Ultra است. همچنین این سنسور همان اندازه ای است که در Cyber-shot RX100 VII هزار و سیصد دلاری سونی وجود دارد که کم و بیش شکل نهایی دوربین کامپکت است.

این یک مشکل بزرگ است زیرا هیچ شرکتی تاکنون واقعاً نتوانسته دوربین 1 اینچی تلفن هوشمند را بسازد، از جمله سونی با Xperia Pro-I که دارای سنسوری با این اندازه است اما فقط از بخشی از آن استفاده می کند. سنسور بزرگ‌تر، پیکسل‌های بزرگ‌تر و اپتیک‌های بزرگ‌تر متصل‌شده، مزایای کیفیت تصویر قابل‌توجهی را نسبت به دوربین‌های کوچک‌تر و سنتی گوشی‌های هوشمند، به‌ویژه در نور کم ارائه می‌کنند.

شیائومی در سنسور نیز متوقف نمی‌شود: این شرکت لایکا را نیز برای همکاری فراخوانده است، هرچند که با اولین پروژه دوربین گوشی‌های هوشمند لایکا فاصله زیادی دارد. با این حال، به صراحت بگوییم، همکاری سازندگان دوربین سنتی با تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، چیزی بیش از یک نشان روی دوربین و تبلیغات زیادی در بازاریابی نداشته است.

بعید است که 12S Ultra در ایالات متحده فروخته شود، زیرا برای برندهای چینی بسیار دشوار است که جای پای خود را در این بازار به دست آورند. در هر صورت، زمان زیادی از رونمایی کامل این گوشی نمی گذرد: شیائومی می گوید که 12S Ultra را در 4 جولای ساعت 19 به وقت استاندارد چین به جهانیان ارائه خواهد کرد.

درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.