سایت استعلام قیمت دارو راه اندازی شد

با توجه به مطرح شدن مساله حذف ارز داروها، عموم مردم نگران خرید داروهای جدید با قیمت‌های سرسام‌آور شده‌اند. مسئولان این حذف ارز دارو را رد کرده و می‌گویند یارانه دارو از طریق شرکت‌های بیمه‌گذار به بیماران پرداخت خواهد شد. ظاهرا برای حل این مشکل راهکار راه اندازی سایت استعلام قیمت دارو اندیشیده شده است.

سایت استعلام قیمت دارو راه اندازی شد

در این رابطه حسین شمالی، معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا می‌گوید: اطلاعات همه داروها در وب‌سایت سازمان غذا و دارو و همچنین سامانه‌ی تی‌تک به صورت کاملا شفاف در اختیار همه قرار گرفته است

شمالی افزایش قیمت دارو را رد و تصریح کرد: «ثابت ماندن قیمت برای مردم به این معنا نیست که قیمت این محصولات در کارخانه‌ها نیز افزایش نیافته است، درواقع تمامی این اختلاف و افزایش قیمت رخ داده توسط بیمه‌ها پوشش داده شده است. مردم با داشتن بیمه و در صورت تجویز دارو توسط پزشک شاهد هیچگونه افزایش قیمتی نخواهند بود.»

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در طرح دارویار داروهای بدون نسخه مشمول هیچگونه افزایش قیمتی نشده‌اند، گفت: «مردم با مشاهده هرگونه مغایرت قیمت داروها نسبت به قیمت‌های درج شده در سایت و یا آزاد فروشی داروها در داروخانه‌ها به رغم طرف قرارداد بودن با بیمه‌ها، می‌توانند با شماره ۱۹۰ و یا اطلاع به دانشگاه‌های علوم پزشکی این تخلفات را گزارش کنند.»

وی تصریح کرد: سازمان غذا و دارو قیمت تمامی داروها را به صورت شفاف و برخط روی سایت خود منتشر کرده و هموطنان با مراجعه به سایت http://irc.fda.gov.ir/nfi و یا برنامه سامانه تی‌تک به آدرس https://ttac.ir/App یا اسکن QR کد روی بسته‌ی محصولات می‌توانند به صورت لحظه‌ای قیمت دارو‌ها را مشاهده کنند.

درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.