واتساپ قابلیت View once را ارائه می‌کند

واتساپ ظاهرا در حال توسعه قابلیت جدیدی به نام View once است که اجازه کپی یا فوروارد کردن پیام‌های ناپدیدشونده را به کاربران نخواهد داد. این قابلیت هم‌اکنون در نسخه بتا واتساپ در حال تست است.

واتساپ قابلیت View once را ارائه می‌کند

همان‌طور که می‌دانید واتساپ دارای قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پیام‌های ارسالی خود را بعد از مدت زمان مشخصی از روی دستگاه دریافت‌کننده‌ی پیام پاک کنند. این پیام‌ها که پیام‌های ناپدیدشونده نام دارند برای کمک به حفظ حریم خصوصی کاربران ارائه شده است. اما مشکلی که در مورد این پیام‌ها وجود دارد این است که دریافت‌کنندگان آن‌ها می‌توانند تا زمان ناپدید شدن این پیام‌ها، آن ها را کپی یا فوروارد کنند. حالا واتساپ قصد دارد با ارائه قابلیت View once جلوی این کار را بگیرد. ظاهرا امکان اسکرین‌شات گرفتن از این پیام‌ها نیز وجود نخواهد داشت. این قابلیت هم‌اکنون در نسخه 2.22.25.20 واتساپ بتا (اندروید) در حال تست است. ‌

البته واتساپ قابلیت مشابهی برای عکس‌ها و ویدیوها دارد، اما هنوز برای پیام‌های متنی چنین امکانی وجود ندارد. این موضوع باعث شده تا واتساپ از رقبای خود مثل اسنپ‌چت عقب بیفتد. بنابراین منطقی است که واتساپ با ارائه چنین قابلیتی، سطح امنیت و حریم خصوصی کاربران خود را بهبود ببخشد.

گفتنی است قابلیت پیام‌های ناپدیده‌شونده هم‌اکنون برای چت‌های گروهی و فردی قابل دسترس است و این پیام‌ها می‌توانند بعد از ۲۴ ساعت تا ۹۰ روز (بسته به انتخاب کاربر)، به‌طور خودکار از روی سیستم دریافت‌کننده‌ی پیام پاک شوند. اما با قابلیت View once، این پیام‌ها قرار است بلافاصله بعد از رویت‌شدن توسط مخاطب، پاک شوند و در نتیجه امکان کپی یا فوروارد کردن آن‌ها اصلا وجود نخواهد داشت. بنابراین، انتظار می‌رود که این قابلیت باعث افزایش سطح امنیت کاربران واتساپ بشود.

دسته بندی سرگرمی:
گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.