حضور کمک داور ربات در جام جهانی 2022 قطر

حضور کمک داور ربات در جام جهانی 2022 قطر
فیفا ( فدراسیون جهانی فوتبال ) در نظر دارد در جام جهانی 2022 قطر از کمک داور ربات در کنار دیگر کمک داور ها به صورت آزمایشی استفاده کند
این سیستم با دنبال کردن اعضای بدن به وسیله ۱۰ دوربین حاضر در ورزشگاه، آفساید را با دقت بیشتری نسبت به VAR تشخیص می‌دهند و این دوربین ها اسکن ۲۹ نقطه از بدن هر بازیکن را انجام می‌دهد.
باید به این موضوع اشاره کرد که در آزمایش‌های انجام شده، مشخص شده است که این فناوری در مقایسه با سیستم کمک داور ویدیویی یا VAR فعلی، بسیار سریع ‌تر می‌تواند آفسایدها را تشخیص دهد. این سیستم در عرض یک ثانیه، ۵۰ بار طرحی از بدن یک انسان را اسکن و در کمتر از نیم ثانیه، جواب نهایی را به داور VAR منتقل می‌کند.
لازم به ذکر است که پیش از این و در مسابقات جام باشگاه‌های جهان که به میزبانی امارات از تاریخ ۱۴ تا ۲۳ بهمن سال گذشته برگزار شده بود، شاهد حضور ربات کمک‌ داور در مسابقات جام باشگاه‌های جهان بودیم و آزمایش‌های مورد نیاز این سیستم، با موفقیت انجام شده است.
نکته جالب این است که اگر استفاده از سیستم رباتیک تایید شود، در مسابقه بین دو تیم انگلستان و ایران که در تاریخ ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) برگزار خواهد شد، شاهد فناوری تشخیص آفساید خواهیم بود.
به هر حال، برخی افراد مانند پیرلوئیجی کولینا داور سابق ایتالیایی، از سیستم تشخیص آفساید رباتیک انتقاد کرده و گفته است که تنها داوران و کمک‌ها در نهایت مسئول تصمیم ‌گیری در زمین خواهند بود و فناوری‌ها تنها می‌توانند برای تصمیم گیری، به آنها کمک کنند.
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.