قابلیت های جدید iOS 16 معرفی شد

قابلیت های جدید iOS 16 معرفی شد

سرانجام نسخه 16 سیستم عامل محبوب iOS با قابلیت هایی جدید معرفی شد

آپدیت iOS 16 بیشترین تمرکز خود را روی صفحه لاک گذاشته است و نه تنها امکان شخصی‌سازی آن بیشتر شده بلکه اطلاعات زیادی را نمایش خواهد داد. به این شما بدون اینکه نیازی به مراجعه به ویجت‌ها داشته باشید قادر به مشاهده اطلاعات مفیدی مثل آب و هوا، تقویم، اطلاعات تناسب اندام و موارد دیگر خواهید بود.

قابلیت‌های شخصی‌سازی جدیدی ارائه شده است که می‌توان به والپیپرهای پویا و فونت‌های مختلف برای نمایش اطلاعات و زمان در صفحه‌نمایش اشاره کرد. صفحه لاک جدید، شامل بیش از یک پیکره‌بندی سفارشی برای سازگاری با زندگی روزمره کاربر است و نوتیفیکیشن‌های این صفحه نیز اکنون به پایین صفحه منتقل شده‌اند تا فضای کمتری را اشغال خواهد کرد.

اپل قابلیت‌های جدیدی نیز برای اپلیکیشن‌های Messages و Mail ارائه کرده است. به Messages یک‌گزینه edit و undo اضافه شدند و کاربران می‌توانند علاوه بر ویرایش پیام‌ها، پیام‌های پاک‌شده خود را نیز برگردانند. همچنین به‌روزرسانی Visual Look Up به شما اجازه خواهد داد تا بخش‌هایی از یک عکس را برش دهید و در سایر اپلیکیشن‌ها پیست کنید. اپلیکیشن Mail نیز گزینه‌های جدیدی مثل scheduling و reminders را اضافه کرد و موتور جستجوی آن بهبود یافته است.‌

قابلیت جدیدی دیگر که iOS 16 ارائه کرده است امکان اشتراک‌گذاری عکس‌ها در آی‌کلود است. شما با استفاده از Shared Photo Library می‌توانید یک فولدر ایجاد کرده و آن را اشتراک‌گذاری کنید. دوربین گوشی نیز اکنون می‌تواند عکس‌ها را با این قابلیت به اشتراک بگذارد.

آپدیت iOS 16 همچنین سعی کرده کلیدهای عبور را جایگزین رمزهای عبور بکند. این کلیدها با همکاری FIDO ارائه شده‌اند و امکان لاگ کردن به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را از طریق فیس آیدی و تاچ آیدی فراهم خواهد کرد. گوگل و ‌مایکروسافت هم در حال همکاری با FIDO برای ارائه چنین قابلیتی هستند.

قابلیت بعدی Safety Check نام دارد که به شما اجازه می‌دهد تا بازتنظیم مجوز دسترسی‌ها، از خود در برابر آزار و‌اذیت محافظت کنید.

قابلیت CarPlay نیز تغییرات جدیدی را در iOS 16 دریافت کرده است. کاربران می‌توانند رادیو و آب و هوا را کنترل کرده و آن‌ها را روی چندین نمایشگر بببنید. امکان شخصی‌سازی ویجت‌ها نیز به این قابلیت اضافه شده‌اند‌

آپدیت iOS 16 همچنین بهبودهایی را برای سافاری، اپل مپس، سیری، اپلیکیشن هوم، اپل نیوز و بخش‌های دیگر ارائه کرده است.

درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.