قابلیت قفل به حالت Incognito گوگل کروم اضافه شد

گوگل به‌تازگی با یک آپدیت نرم‌افزاری امکان قفل کردن حالت Incognito را با اثر انگشت و یا تشخیص چهره فراهم کرد.

همان‌طور که می‌دانید حالت Incognito یا ناشناس یکی از قابلیت‌های محبوب کاربران است که هیچ ردپایی از تاریخچه وبگردی باقی نمی‌گذارد. حالا گوگل برای بهبود امنیت کاربران در کروم، قابلیتی را ارائه کرده که اجازه آنلاک گوشی یا سوئیچ کردن به یک اپلیکیشن دیگر در حین وبگردی در حالت ناشناس را از طریق حسگر اثر انگشت خواهد داد. بنابراین اگر شما یک زبانه در حالت ناشناس باز کرده باشید و در همان حال، وارد اپلیکیشن دیگری شوید، برای بازگشت به زبانه‌های کروم نیاز به آنلاک کردن خواهد بود. این کار باعث افزایش امنیت وبگردی شما خواهد شد.

قابلیت قفل به حالت Incognito گوگل کروم اضافه شد

گوگل اعلام کرده قابلیت قفل کردن حالت Incognito را از امروز عرضه کرده و کاربران می‌توانند از آن استفاه کنند. این قابلیت از یک‌سال پیش در حال توسعه برای گوشی‌های اندرویدی است و نسخه iOS آن اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه شده بود. برای فعال کردن این قابلیت باید گزینه Unlock Incognito را انتخاب کنید و همچنین می‌توانید با گزینه See other tabs سایر زبانه‌های خصوصی بازشده را ببندید.

گوگل می‌گوید این قابلیت کاملاً اختیاری است و می‌توان آن را با مراجعه به مسیر Settings > Privacy and security فعال کرد. بنابراین شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید همه زبانه‌های ناشناس بازشده‌ی خود را قفل کنید و اگر گوشی‌تان را به کسی دادید، مطمئن خواهید بود که این زبانه‌ها دیده نخواهند شد و برای نمایش آن‌ها نیاز به اثر انگشت شما خواهد بود. شما همچنین می‌توانید از یک پین‌کد برای فعال یا غیرفعال کردن آن استفاده کنید.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از مرورگر کروم استفاده می‌کنید، احتمالا در روزهای آینده قابلیت امنیتی حالت ناشناس مرورگر کروم را دریافت خواهید کرد. حالا باید ببینیم بازخورد آن در بین کاربران چگونه خواهد بود.

منبع©

Source©

دسته بندی سرگرمی:

گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.