بهترین لپتاپ های لینوکسی 2022

اگر می خواهید یک تجربه عالی از لینوکس داشته باشید، توصیه می کنیم لپ تاپی تهیه کنید که دارای سیستم عامل لینوکس از پیش نصب شده باشد. به این ترتیب سخت افزار و درایورهای لپ تاپ شما بدون مشکل کار خواهند کرد. در ادامه لیستی از بهترین لپتاپ های لینوکس 2022 را مشاهده می کنید.

بهترین لپتاپ های لینوکسی 2022

شما می توانید تقریباً هر لپ تاپ را بخرید و لینوکس را روی آن نصب کنید. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که سخت افزار لپ تاپ به درستی از لینوکس پشتیبانی کند. اگر درایورهای سخت‌افزار مناسب برای سیستم‌عامل لینوکس که انتخاب می‌کنید در دسترس نباشد، برخی از ویژگی‌های لپ‌تاپ کار نخواهند کرد یا ممکن است به دلیل بهینه‌سازی ضعیف، عمر باتری لپ‌تاپ بدتر شود.

برخی از تولیدکنندگان لپ تاپ هایی را عرضه می کنند که دارای لینوکس از پیش نصب شده هستند. این سازندگان به طور رسمی از لینوکس بر روی سخت افزار خود پشتیبانی می کنند، بنابراین می دانید که همه چیز به درستی کار می کند و لپ تاپ با به روز رسانی های نرم افزاری آینده کار خواهد کرد.

مطمئناً، اکنون به لطف زیرسیستم ویندوز برای لینوکس، اجرای برنامه های لینوکس در ویندوز 10 و ویندوز 11 بسیار ساده تر است.

خواه توسعه‌دهنده‌ای باشید که به دنبال لپ‌تاپ لینوکس برای برنامه‌نویسی هستید، به نرم‌افزار منبع باز و حفظ حریم خصوصی اعتقاد زیادی دارید، یا فقط یک علاقه‌مند به لینوکس هستید که سیستم‌عامل را به Windows و macOS ترجیح می‌دهید، ما چند گزینه برای شما داریم. شما حتی می‌توانید لپ‌تاپ‌های بازی قدرتمندی را که با لینوکس عرضه می‌شوند، تهیه کنید – بالاخره لینوکس به اندازه کافی برای Steam Deck Valve خوب است.

 Dell XPS 13 Developer Edition

XPS 13 دل یک لپ تاپ فوق العاده محبوب است. لپ‌تاپ استاندارد Dell XPS 13 لپ‌تاپ مورد علاقه ما برای اکثر کابران است که کیفیت ساخت عالی، عمر باتری طولانی و عملکرد قوی را در یک بسته لپ‌تاپ سبک وزن با کیفیت بالا ترکیب می‌کند.

 Dell XPS 13 Developer Edition

Dell XPS 13 استاندارد با ویندوز عرضه می شود، اما Dell XPS 13 Developer Edition با لینوکس ارائه می شود به طور دقیق با اوبونتو. با این حال، در صورت تمایل می توانید نسخه لینوکس دیگری را روی آن نصب کنید. به هر حال این زیبایی لینوکس است. فقط بدانید که Dell به طور رسمی از لینوکس بر روی این سخت افزار پشتیبانی می کند، بنابراین می دانید که همه چیز بدون مشکل درایور کار خواهد کرد.

وقتی صحبت از سخت افزار شد، XPS 13 یک لپ تاپ 13 اینچی است که با یک صفحه کلید با اندازه کامل عرضه می شود. صفحه نمایش InfinityEdge با حاشیه های کوچک دارای نسبت تصویر 16:10 به جای نسبت تصویر رایج 16:9 است که به این معنی است که فضای عمودی بیشتری برای کار در اختیار خواهید داشت.

اجزای XPS 13 در وب سایت Dell قابل تنظیم هستند. برای مثال صفحه نمایش را در نظر بگیرید. آیا یک صفحه نمایش LCD معمولی 1900×1200 بدون صفحه نمایش لمسی برای عمر باتری بیشتر می خواهید؟ آیا صفحه لمسی می خواهید؟ شاید به جای آن یک صفحه نمایش 3.5K OLED؟ یا صفحه نمایش LCD با وضوح 4K می خواهید؟ همه اینها گزینه هایی در وب سایت Dell هستند.

همچنین می توانید CPU را با پردازنده Intel Core i5 یا Core i7، رم تا 32 گیگابایت و فضای ذخیره سازی تا 2 ترابایت سفارشی کنید. بیایید انتخاب رنگ خود را نیز فراموش نکنیم، با نمای بیرونی نقره ای با فضای داخلی مشکی یا نمای بیرونی “سفید قطبی”.

متأسفانه، یک مورد وجود دارد که نمی توانید آن را سفارشی کنید: کارت گرافیک. مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های نازک و سبک، Dell XPS 13 Developer Edition دارای گرافیک یکپارچه اینتل هستند . اگر می‌خواهید یک GPU مجزا قوی‌تر برای بازی یا انجام کارهای سنگین GPU داشته باشید، این لپ‌تاپ برای شما مناسب نیست.

Acer Chromebook Spin 713

لپ‌تاپ‌های لینوکس در مقایسه با لپ‌تاپ‌های PC استاندارد یک محصول خاص هستند، بنابراین به طور کلی، آنها را در محدوده قیمتی بالاتر می‌بینید. لپ‌تاپ‌های لینوکس را در بازه قیمتی 200 تا 500 دلار در کنار لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت ویندوزی پیدا نخواهید کرد.

اگر به دنبال صرفه جویی در پول نقد هنگام دریافت یک سیستم لینوکس هستید، نگاهی به Chromebooks بیندازید. سیستم عامل کروم گوگل مبتنی بر لینوکس است و از هسته لینوکس استفاده می کند. همه کروم‌بوک‌ها می‌توانند توزیع‌های لینوکس را اجرا کنند.

Acer Chromebook Spin 713

می‌توانید هر Chromebook مدرنی را دریافت کنید و برنامه‌های لینوکس را تنها با چند کلیک روی آن اجرا کنید—همه چیز از برنامه‌های ترمینال لینوکس تا برنامه‌های گرافیکی دسکتاپ لینوکس کار خواهند کرد. همچنین می توانید برنامه های اندروید را در کنار برنامه های لینوکس خود اجرا کنید.

اما اگر ترجیح می‌دهید یک محیط لینوکس کامل داشته باشید، می‌توانید Chromebook خود را در حالت برنامه‌نویس قرار دهید و یک محیط لینوکس کامل را که جایگزین سیستم‌عامل Chrome می‌شود، نصب کنید. برای مثال، Canonical دستورالعمل‌هایی را برای نصب اوبونتو در Chromebook ارائه می‌دهد. با این حال، برای حداکثر سازگاری و سادگی، توصیه می کنیم از پشتیبانی برنامه لینوکس در سیستم عامل Chrome استفاده کنید. سازندگان سخت افزار به طور رسمی از یک محیط لینوکس کامل در Chromebook مانند سایر لپ تاپ هایی که در اینجا توصیه می کنیم پشتیبانی نمی کنند.

در مورد Chromebook خاصی که باید برای اجرای لینوکس خریداری کنید، ما Acer Chromebook Spin 713 را توصیه می کنیم. اگرچه در محدوده قیمتی بالا برای کروم بوک قرار دارد، اما قطعاً در محدوده قیمتی ارزان قیمت لپ تاپ های لینوکسی قرار دارد.

Spin 713 یک قطعه سخت افزار عالی با نصف قیمت Dell XPS 13 Developer Edition است. با توجه به مشخصات، تجربه بسیار خوبی از اجرای نرم افزار لینوکس در کنار سیستم عامل کروم خواهید داشت. سخت افزار بسیار عالی است، با پردازنده های مدرن نسل یازدهم اینتل Core، حداقل 256 گیگابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش با نسبت ابعاد 3:2 با وضوح 2256×1504 برای فضای عمودی بیشتر و موارد دیگر.

ThinkPad X1 Carbon Gen 9 With Linux

دل تنها شرکتی نیست که نسخه های لینوکس لپ تاپ های پرچمدار خود را منتشر می کند. Lenovo خط برتر ThinkPad خود را دارد و Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 9 برای خرید با لینوکس از پیش نصب شده در دسترس است. می‌توانید این مدل ThinkPad را با اوبونتو یا فدورا دریافت کنید، یا اگر سیستم‌عامل دیگری مدنظرتان است، توزیع‌های لینوکس دیگر را نصب کنید.

ThinkPad X1 Carbon Gen 9 With Linux

این لپ‌تاپ مورد علاقه ما برای مشاغل است و دلیل خوبی هم دارد. به لطف استفاده از فیبر کربن سبک وزن، حتی سبک‌تر از Dell XPS 13 سبک‌تر است (2.49 پوند در مقابل 2.64 پوند) در حالی که کیفیت ساخت محکم‌تری دارد. لنوو با افتخار تبلیغ می‌کند که ThinkPad‌ها بر اساس الزامات نظامی آزمایش شده‌اند تا در شرایط سخت کار کنند و آزمایش‌های سازنده طیف وسیعی از ضربه مکانیکی و رطوبت تا شن، گرد و غبار و قارچ را شامل می‌شود.

البته، شما همچنین آن نقطه قرمز کلاسیک “TrackPoint” را برای کنترل مکان نما از صفحه کلید و زیبایی آشنا ThinkPad دریافت می کنید. اگر از علاقه مندان به ظاهر سیاه و سفید هستید، این لپ تاپ برای شما مناسب است.

ThinkPad X1 Carbon مانند XPS 13 یک لپ‌تاپ قابل تنظیم در سایت لنوو است. می‌توانید انتخاب کنید که صفحه نمایش لمسی داشته باشید یا وضوح بالاتر از 4K و CPU، RAM و فضای ذخیره‌سازی سیستم را سفارشی کنید.

اما، همچنین مانند Dell XPS 13، این یک سیستم “نازک و سبک” است که فقط با گرافیک یکپارچه اینتل ارائه می شود. اگر لپ‌تاپی با گرافیک مجزای قوی‌تر برای بازی‌ها یا محاسبات GPU می‌خواهید، می‌توانید ThinkPad را برای این کار سفارشی کنید، اما هزینه اضافی دارد. یا می توانید به جای آن یک لپ تاپ لینوکس که برای بازی ساخته شده است بردارید.

منبع

مطالب دیگر
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.