دو ویژگی منحصر به فرد آیفون 14 کدام است؟

اپل نمایشگاه سالانه آیفون خود را روز گذشته برگزار کردکه طی آن آیفون ۱۴ و اپل واچ اولترا رونمایی شدند. محصولات جدید دارای دو قابلیت جدید هستند که بر ایمنی تمرکز دارند که شامل ویژگی تصادف خودرو و ارتباط ماهواره‌ای اضطراری است.

دو ویژگی منحصر به فرد آیفون 14 کدام است؟

سنسور تصادف 

این ویژگی جدید هدفش این است که متوجه شود شما در یک تصادف رانندگی قرار گرفته‌اید و سپس برای کمک تماس بگیرید.

ران هوانگ، معاون سنجش و اتصال این شرکت گفت این ویژگی از سنسور‌های جدید در اپل واچ و همچنین یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. در حالی که ساعت‌های این شرکت از قبل دارای ژیروسکوپ و شتاب‌سنج بودند، هوانگ گفت نسخه‌های جدید این حسگر‌ها به شناسایی نیرو‌های موجود در تصادفات رانندگی کمک می‌کنند. به گفته او شتاب‌سنج جدید می‌تواند شتاب ۲۵۶ Gs را تشخیص داده و به آن اجازه دهد تا اثرات شدید یک تصادف را تشخیص دهد.

در صفحه زمینه، یک G که مخفف گرانش است و خلبان‌های جنگنده در حین انجام مانور‌هایی که در آن به شدت خم می‌شوند یا به سرعت شتاب می‌گیرند، تا ۹ یا بیشتر G را تحمل می‌کنند. در یک تصادف رانندگی، G‌هایی که ساعت تشخیص می‌دهد احتمالا ناشی از نیرو‌های دخیل در اقداماتی مانند توقف سریع است.

هوانگ همچنین گفت که فشارسنج، میکروفون و تراشه جی‌پی‌اس به فرآیند تشخیص و یادگیری ماشین کمک کرده و همه چیز را به هم متصل کند. یک ویدیوی تبلیغاتی در طول این رویداد توضیح داد که فشارسنج برای اندازه گیری تغییرات مربوط به فشار ناشی از باز شدن کیسه هوا نقش دارد.

معاون بازاریابی محصولات آیفون نیز گفت: جدیدترین تلفن‌های این شرکت نیز خدمات یکسانی را ارائه می‌دهند، به این معنی که برای تشخیص تصادف نیازی به خرید جدیدترین ساعت ندارید.

ارتباطات ماهواره‌ای

دومین ویژگی ایمنی که این شرکت اعلام کرد به طور خاص در آیفون‌های جدید تعبیه شده است و شامل ارائه راهی مانند یک کوهنورد مجروح برای درخواست کمک از طریق ماهواره در زمانی که خارج از محدوده خدمات تلفن همراه است، می‌شود.

اپل این ویژگی جدید را «SOS اضطراری از طریق ماهواره» می‌نامد و برای استفاده از این ویژگی کوهنورد گمشده تلفن خود را به سمت ماهواره‌ای ارتباطی دور و سریع حرکت می‌دهد. برای راه اندازی این ویژگی، مهندسان باید با چالش‌های پهنای باندی که با این شکل از ارتباط همراه است، مقابله می‌کردند.

اشلی ویلیامز، مدیر مدل‌سازی و شبیه‌سازی ماهواره‌ای این شرکت گفت: «برای اتصال به این ماهواره‌ها، باید در خارج از خانه باشید و دید واضحی از آسمان داشته باشید؛ پهنای باند آنقدر محدود است که حتی ارسال پیامک نیز یک چالش فنی است.

ویلیامز گفت: عوامل دیگری که به کل این سیستم اجازه کار می‌دهد، «الگوریتم فشرده‌سازی متن کوتاه سفارشی» و همچنین یک رابط صفحه نمایش خاص برای گزارش مشکل، مانند ضربه زدن روی گزینه «گمشده یا به دام افتاده» است.

او گفت کمک به رسیدگی به هرگونه فریاد برای کمک یک شبکه زمینی است که همچنین شامل مراکز رله با متخصصان اورژانس بسیار آموزش دیده آماده دریافت پیامک شما و تماس با ارائه دهنده خدمات اضطراری از طرف شماست که اگر مرکز اورژانس درگیر باشد، نمی‌تواند به تنهایی با تبادل پیامک مقابله کند.

درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.