رکورد سرعت اینترنت در ژاپن شکست

رکورد سرعت اینترنت در ژاپن شکست
بر اساس خبری که به تازگی منتشر شده است، مؤسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT) اعلام کرد که برای اولین بار در جهان موفق شده است تا رکورد جدیدی را در سرعت اینترنت برای انتقال داده به ثبت برساند.
نکته مهم این است که این موسسه با استفاده از فناوری‌های نوظهور و کابل‌های فیبر نوری که با زیرساخت‌های موجود سازگاری دارد، توانسته اند به این پیشرفت مهم دست پیدا کنند و سرعتی معادل ۱.۰۲ پتابیت در ثانیه (Pb/s) را به ثبت برساند.
باید به این موضوع اشاره کرد که هر پتابیت معادل یک میلیون گیگابایت است و با چنین اینترنتی می‌توان در تنها ۲ ثانیه، هزار فیلم با کیفیت 4K دانلود کرد.
از طرفی به گفته تیم تحقیقاتی ژاپنی، با سرعت ۱ پتابیت بر ثانیه، از نظر تئوری می‌توان در طول یک ثانیه، ۱۰ میلیون کانال ویدیویی با وضوح 8K را پخش کرد.
لازم به ذکر است که فیبر نوری مورد استفاده در این روش به جای یک هسته، شامل چهار هسته (لوله‌های شیشه‌ای که سیگنال‌ها را منتقل می‌کند) می‌شود.
البته بدون شک راهی بسیار طولانی برای تجاری سازی چنین تکنولوژی‌ هایی برای استفاده عمومی چالش ‌های زیادی از جمله هزینه ‌های تمام شده به‌ روزرسانی و ارتقای شبکه ‌های فیبر نوری و … در پیش است که نیازمند بررسی و یافتن راهکارهایی هستند. به هر حال می‌توان انتظار داشت در آینده‌ای نه ‌چندان دور، زیرساخت ‌های اینترنت بین ‌المللی به چنین تکنولوژی‌ هایی مجهز خواهند شد که در آن‌ها، ظرفیت و سرعت انتقال اطلاعات، اصلی ‌ترین اولویت کشورهاست.
از ویدئو های اختصاصی ما دیدن کنید
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.