زمان عرضه مک پرو و مک بوک پروهای جدید اپل

مارک گورمن افشاگر خوش سابقه محصولات اپل، در جدیدترین قسمت از خبرنامه خود به تشریح ویژگی‌های احتمالی مک پرو و مک بوک پروهای جدید اپل پرداخته و تاریخ احتمالی عرضه آنها را هم ذکر کرده است.

زمان عرضه مک پرو و مک بوک پروهای جدید اپل

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ و افشاگر معتبر، اپل در حال برنامه‌ریزی برای معرفی چندیدن مک جدید در چند ماه آینده است که از جمله آنها مدل‌های جدید مک بوک پرو، مک مینی و مک پرو را می‌توان نام برد.

گورمن در جدیدترین خبرنامه خود که Power On نام دارد، گفته که اپل در حال ادامه کار بر روی اولین مک پرو با تراشه اختصاصی سری M خود است و طبق گزارش‌ها این شرکت تست‌های داخلی این دستگاه را افزایش داده است. گفته می‌شود که این دستگاه دسکتاپ پیشرفته دارای گزینه‌های تراشه‌ای است که حداقل دو یا چهار برابر قدرتمندتر از M2 Max هستند که به آنها M2 Ultra و M2 Extreme گفته می‌شود. گورمن انتظار دارد که مک پرو با گزینه‌های پردازنده ۲۴ و ۴۸ هسته‌ای و تراشه گرافیکی ۷۶ و ۱۵۲ هسته‌ای به همراه حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه رم عرضه شود.

گورمن همچنین اطلاعاتی را در مورد یک پیکربندی خاص از مک پرو ارائه کرده که ظاهرا در حال آزمایش فعال در شرکت اپل است، او اضافه کرده که این دستگاه مدلی با ۲۴ هسته پردازنده (شامل ۱۶ هسته کارآمد و ۸ هسته کم مصرف) است که یک پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای و ۱۹۲ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند؛ گفته می‌شود که این دستگاه سیستم عامل macOS Ventura 13.3 را اجرا می‌کند.

از طرفی همانطور که انتظار می‌رفت مارک گورمن گفته که مدل‌های جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با پیکربندی تراشه‌های M2 Pro و M2 Max در دسترس خواهد بود. طبق گزارش‌ها تراشه M2 Max دارای ۱۲ هسته (۸ هسته کارآمد و ۴ هسته کم مصرف) و پردازنده گرافیکی ۳۸ هسته‌ای خواهد بود و تا ۶۴ گیگابایت رم خواهد داشت. M2 Max انتظار می‌رود در هر دو مدل ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی مک بوک پرو موجود باشد.

نسل بعدی مک مینی هم به نظر می‌رسد دارای همان تراشه M2 مانند مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی باشد؛ اپل یک تراشه M2 Pro را در مک مینی جدید آزمایش کرده است که تعداد هسته‌های آن افزایش یافته است، اما مارک گورمن در مورد اینکه آیا اپل تصمیم قطعی گرفته که مک مینی را با این تراشه نیز عرضه کند یا خیر، توضیح بیشتری نداده است.

در حالی که گورمن انتظار ندارد مک پرو جدید تا سال ۲۰۲۳ عرضه شود، اما او گفته که احتمالا نسل بعدی مدل‌های مک بوک پرو و مک مینی «طی ماه‌های آینده» و قبل از فرا رسیدن سال ۲۰۲۳ عرضه شوند.

منبع

مطالب دیگر
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.