ساخت حافظه های SSD با حجم 200 ترابایت توسط مایکرون

فناوری جدید مایکرون ساخت حافظه‌های SSD با ظرفیت 200 ترابایت را ممکن می‌کند.

ساخت حافظه های SSD با حجم 200 ترابایت توسط مایکرون

مایکرون (Micron)، تولیدکننده آمریکایی حافظه و فضای ذخیره‌سازی، تولید و عرضه اولین حافظه NAND با 232 لایه را در سنگاپور آغاز کرده است. این اولین باری است که یک سازنده حافظه NAND برای تولید محصول خود از 200 لایه فراتر رفته و در نهایت می‌تواند منجر به تولید اولین حافظه SSD جهان با ظرفیت 200 ترابایت شود.
Micron شروع به تولید اولین تراشه 232 لایه NAND در حجم کافی برای تغذیه شرکای ذخیره سازی کرده است.

همانطور که گفته شد، این اولین باری است که یک سازنده NAND 200 لایه را شکسته است. تراشه برتر قبلی، یک مدل 176 لایه بود که آخرین بار در نوامبر 2020 رونمایی شد و در کمتر از دو سال، شاهد رونمایی از نمونه جدیدی هستیم که 32 درصد بهبود نسبت به محصول قبلی دارد.

تراشه جدید از نظر فیزیکی کوچکتر از نسل قبلی است و دارای بالاترین تراکم منطقه ای در بین اجزای ذخیره سازی مبتنی بر سیلیکون است. این به این معنی است که فناوری جدید راه‌اندازی محصولات حتی کوچک‌تر را تقویت می‌کند و ظرفیت‌های بزرگ‌تر را از جمله در کارت‌های SSD و microSD فعال می‌کند. در حال حاضر بزرگترین SSD جهان یک مدل 3.5 اینچی 100 ترابایتی از Nimbus Data است که از تراشه 64 لایه MLC استفاده می کند.

این خبر در حالی رسانه ای شد که به تازگی تاریخ عرضه اولین خاردهای بیش از 30 ترابایتی سیگیت منتشر شد.
به نظر می رسد رقابت در ساخت منابع ذخیره سازی این روزها به اوج خود رسیده و شرکت ها فعال در این حوزه با رونمایی از جدیدترین فناوری های خود، سعی در افزایش سهم بازار خود به واسطه افزایش فضای ذخیره سازی در دیوایس های ذخیره سازی هستند.

منبع

مطالب دیگر
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.