نخستین خودرو خورشیدی جهان معرفی شد + عکس

نخستین خودرو خورشیدی جهان معرفی شد + عکس
کمپانی لایت‌یر هلند موفق شد اولین خودرو با قابلیت شارژ خورشیدی را معرفی کنید
باید به این موضوع اشاره کرد که این خودرو که در روزهای گرم بدون شارژ کار می‌کند در حال حاضر بیش از ۸ میلیارد قیمت دارد و قیمت این خودرو در بازار ۲۵۶ هزار دلار اعلام شده است و نکته جالب این هست که با این قیمت، کاربران می‌توانند ۴ تا تسلا بخرند!
این کمپانی در سال ۲۰۱۶ در هلند تاسیس شد و در حال ساخت تعداد ۹۴۹ مدل از این خودروهاست که بر روی سقف و کاپوت آنها پنل‌های خورشیدی خمیده قرار دارند. این خودروها که با نور خورشید شارژ می‌شوند می‌توانند روزانه تا ۷۰ کیلومتر مسافت طی کنند. 
لکس هوفسلوت، مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران این استارتاپ می‌گوید: «صنعت خودروهای برقی در جهت درستی قدم برداشته است اما وابسته به شبکه برق است. شبکه برق نیز خود تا حد زیادی به انرژی سوخت‌های فسیلی وابستگی دارد. اما این خودرو برقی خورشیدی، از یک منبع جدید انرژی یعنی انرژی خورشید استفاده می‌کند. اما این به این معنا نیست که استفاده از برق به کلی در این خودروها حذف می‌شود بلکه انرژی خورشیدی به استفاده کمتر از برق کمک می‌کند. این امکان باعث می‌شود تا خودروهای برقی همیشه شارژ داشته باشند و نیاز به دفعات شارژ کمتری با برق باشد»
لازم به ذکر است که این کمپانی برنامه دارد در سال ۲۰۲۴ و ابتدای ۲۰۲۵ تولید خودروهای اقتصادی‌تر و با قیمت پایین‌تر را آغاز کند.
مطالب دیگر:
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.