گوشی های اورجینال سامسونگ در کدام کشور تولید می شوند؟

سامسونگ بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند جهان است. داده‌های جدید نشان می‌دهند که این شرکت در سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ میلیون دستگاه فروخته است. همانطور که احتمالاً می‌توانید تصور کنید، یک شبکه تولیدی وسیع برای تولید و توزیع بیش از یک چهارم میلیارد دستگاه در سال مورد نیاز است. به نظر شما،‌ کارخانه‌های سامسونگ در کدام کشورها قرار دارند؟ و تولیدات کدام یک، اورجینال است؟

گوشی های اورجینال سامسونگ در کدام کشور تولید می شوند؟

چین

مثل همه افراد، یا حتی خود ما، شاید شما نیز فکر می‌کنید چین جایی است که اکثر گوشی‌های گلکسی سامسونگ تولید می‌شوند. این یک تصور منطقی است، به هر حال چین قطب تولید جهانی گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. همچنین جایی است که اپل بخش عمده‌ای از آیفون‌های خود را در آنجا تولید می‌کند. ناگفته نماند که تولیدکننده‌های چینی نیز بر بازار گوشی‌های هوشمند تسلط یافته‌اند.

اما برخلاف تصورات، سامسونگ آخرین کارخانه باقی‌مانده گوشی‌های هوشمند خود را در چین در سال جاری میلادی تعطیل کرد. از سال ۲۰۱۹، این شرکت هیچ گوشی در این کشور تولید نمی‌کند. سامسونگ قبلاً دو کارخانه در چین داشت، اما از آنجایی‌که سهم بازار این کمپانی در این کشور به زیر ۱ درصد رسید، مجبور شد تولید خود را در آنجا کاهش دهد. چراکه دیگر برای سامسونگ، تولید گوشی در چین منطقی نیست. به همین دلیل است که اکنون این کار را متوقف کرده است.

ویتنام
گوشی‌های سامسونگ در کدام کشورها تولید می‌شوند؟ و کدام یک اورجینال هستند؟
در حقیقت ویتنام کشوری است که بسیاری از گوشی‌های سامسونگ در آنجا ساخته می‌شوند. مرکز تولید سامسونگ در استان تای نگوین ویتنام واقع شده است، جایی که دو کارخانه در حال تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی هستند. این شرکت در حال افزودن یک کارخانه دیگر نیز به این تاسیسات برای افزایش بیشتر تولید خود در ویتنام است. کارخانه‌های موجود در این کشور، سالانه ۱۲۰ میلیون دستگاه تولید می‌کنند. بیشتر عرضه جهانی سامسونگ، از جمله برای بازارهایی مانند آمریکای شمالی و اروپا، از ویتنام تامین می‌شود.

هند
گوشی‌های سامسونگ در کدام کشورها تولید می‌شوند؟ و کدام یک اورجینال هستند؟
هند نه تنها بزرگترین کارخانه موبایل سامسونگ را در اختیار دارد، بلکه بر اساس ظرفیت تولید، بزرگترین واحد تولید تلفن همراه در جهان نیز است. سامسونگ در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که ۶۲۰ میلیون دلار برای دو برابر کردن تولید گوشی‌های هوشمند در هند سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این کارخانه در سال ۲۰۱۸ در نویدا، اوتار پرادش هند افتتاح شد. ظرفیت تولید این کارخانه در حال حاضر ۱۲۰ میلیون دستگاه در سال است.

بخش عمده‌ای از تولیدات این کارخانه برای بازار هند در نظر گرفته شده است. این کشور یکی از پرسودترین بازارهای گوشی‌های هوشمند برای سامسونگ است. با توجه به مالیات‌های وارداتی در هند، سامسونگ به تولید داخلی نیاز دارد تا بتواند به‌طور موثر با رقبای خود در قیمت رقابت کند. این شرکت، گوشی‌های سری گلکسی M و گلکسی A خود را نیز در اینجا تولید می‌کند. با این حال، سامسونگ گاهی اوقات گوشی‌های هوشمند ساخت هند را به بازارهای اروپا، آفریقا و غرب آسیا نیز صادر می‌کند.

کره جنوبی
گوشی‌های سامسونگ در کدام کشورها تولید می‌شوند؟ و کدام یک اورجینال هستند؟
سامسونگ تأسیسات تولیدی را در کشور خود یعنی کره جنوبی نیز راه‌اندازی کرده است. همچنین بیشتر قطعاتی که این شرکت از شرکت‌های خواهر خود تهیه می‌کند، در آنجا ساخته می‌شوند. با این حال، کارخانه تولید گوشی‌های هوشمند آن در کره جنوبی، کمتر از ۱۰ درصد از محموله‌های جهانی را تشکیل می‌دهند. دستگاه‌های تولیدشده در این کشور، عمدتاً برای بازار محلی شرکت در نظر گرفته شده است.

برزیل
گوشی‌های سامسونگ در کدام کشورها تولید می‌شوند؟ و کدام یک اورجینال هستند؟
سامسونگ یک کارخانه تولیدی در برزیل نیز دارد. این کارخانه در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی شد. بیش از ۶۰۰۰ کارگر در کارخانه‌ای که سامسونگ، گوشی‌های هوشمند خود را در سراسر آمریکای لاتین عرضه می‌کند، مشغول به کار هستند. با توجه به اینکه برزیل مالیات وارداتی بالایی نیز دارد، تولید داخلی به سامسونگ نیز اجازه می‌دهد تا محصولات خود را با قیمتی رقابتی در این کشور عرضه کند.

اندونزی
گوشی‌های سامسونگ در کدام کشورها تولید می‌شوند؟ و کدام یک اورجینال هستند؟
اندونزی نیز کشوری است که گوشی‌های سامسونگ در آن تولید می‌شود. این تصمیم نسبتاً جدید این شرکت برای شروع ساخت گوشی در این کشور بوده است. این کارخانه در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد و ظرفیت تولید حدود ۸۰۰۰۰۰ دستگاه در سال را دارد. این تعداد، برای سامسونگ برای پاسخگویی به تقاضای محلی کافی است.

اولویت‌های تولیدی سامسونگ چگونه تغییر می‌کند؟
گوشی‌های سامسونگ در کدام کشورها تولید می‌شوند؟ و کدام یک اورجینال هستند؟
بازار گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته به‌طور قابل توجهی تغییر کرده است. تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند در تمام بخش‌های بازار به شدت رقابتی شده‌اند. سامسونگ نیز مجبور شده است خود را با این فشارهای فزاینده سازگار کند.

این امر منجر به تغییر در اولویت‌های تولیدی این شرکت نیز شده است. سامسونگ اولین گوشی هوشمند ODM خود (گوشی‌های ODM به محصولاتی گفته می‌شود که توسط کارخانه‌ای به غیر از سامسونگ (یا هر شرکت دیگری) اما تحت لایسنس آن تولید می‌شوند)، یعنی گلکسی A6s را در سال 2019 عرضه کرد. این دستگاه توسط یک شرکت دیگر برای بازار چین تولید شده بود. راه حل ODM به سامسونگ اجازه می‌دهد تا حاشیه های خود را در دستگاه‌های ارزان قیمت بهبود بخشد. انتظار می‌رود در آینده، این کمپانی نزدیک به 60 میلیون گوشی هوشمند ODM را به بازارهای سراسر جهان ارسال کند.

تغییر بیشتر به مدل ODM، به این معنی است که سامسونگ از تمام ظرفیت تولید موجود در کارخانه‌های خود استفاده نخواهد کرد. این روش کمک می‌کند که این کمپانی بتواند به‌طور کلی، محموله‌ها را برای بازار گوشی‌های هوشمند بیشتر کرده و سهم بازار خود را افزایش دهد.

گوشی‌های “اورجینال” سامسونگ در کجا تولید می‌شوند؟
گوشی‌های سامسونگ در کدام کشورها تولید می‌شوند؟ و کدام یک اورجینال هستند؟
برخی تصورات غلط در مورد گوشی‌های “اورجینال” سامسونگ بر اساس کشور سازنده وجود دارد. فراوانی اطلاعات غلط آنلاین به شما کمکی نمی‌کند. به بیان ساده، تمام گوشی‌های سامسونگ که در کارخانه‌های خود شرکت یا شرکای ODM آن ساخته می‌شوند، “اورجینال” هستند. فرقی نمی‌کند که کارخانه در کره جنوبی باشد یا برزیل. یک گوشی هوشمند ساخته‌شده در کارخانه در ویتنام الزاماً بهتر از اندونزی نیست.

دلیلش این است که این کارخانه‌ها فقط با دستگاه‌های مونتاژ کار می‌کنند. همه آنها اجزای یکسانی را دریافت کرده و فرآیندهای تولید و کیفیت یکسانی را دنبال می‌کنند. نیازی نیست نگران باشید که آیا گوشی سامسونگ شما بر اساس محل ساخت آن اصلی است یا خیر. مگر اینکه یک گوشی جعلی کاملاً آشکار باشد که در پشت آن نوشته شده است “سامسنگ” یا چیزی دیگر! که این هم خود مشکل دیگری است!

منبع

 

درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.