حل مشکل دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی توسط یک ایرانی

طی یک ماه گذشته کاربران ایرانی با عدم دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌های فروشگاه گوگل پلی مواجه بودند که بنظر می‌رسد پس از پیگیری‌های فراوان، سرانجام این مشکل به لطف یکی از مدیران ارشد ایرانی گوگل هم‌اکنون رفع شده است. این اتفاق تا جایی ادامه داشت که حتی کاربران داخل کشور حتی امکان دانلود مستقیم برنامه‌های ایرانی را هم نداشتند.

حل مشکل دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی توسط یک ایرانی

البته، باید در اینجا به این موضوع خاطرنشان کنیم که مشکل عدم دانلود اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی فقط مختص به ایران نبوده و حتی برخی کاربران کشورهای دیگر از جمله روسیه نیز این مشکل را تجربه کرده‌اند. در واقع، گوگل با توجه به قوانین وضع شده برای کشورهای تحت تحریم، محدودیت‌هایی را از پیش در نظر گرفته بود.

با این حال، یکی از مدیران ارشد فایربیس گوگل به نام ایمان رحمتی زاده که در گذشته مشکل دریافت نوتیفیکیشن روی موبایل را برای کاربران ایرانی رفع کرده بود، به محض مطلع شدن از این چالش برای کاربران ایرانی، به حل این موضوع پرداخت. او در ابتدا با انتشار توییتی از کاربران ایرانی خواست تا اطلاعات بیش‌تری از این مشکل با او در میان بگذارند. پس از کسب اطلاعات کافی و همچنین انجام اقدامات لازم، او بالاخره موفق به رفع مشکل دانلود از گوگل پلی شد.

لازم به ذکر است که تا زمان نوشتن این خبر، مشکل ذکر شده همچنان برای تمام کاربران مرتفع نشده و هنوز تعدادی از کاربران ایرانی نمی‌توانند از گوگل پلی برنامه دانلود کنند. بر اساس نظر کارشناسان، در صورت عدم رفع مشکل دانلود از گوگل پلی این چالش می‌توانست عواقبی همچون خطرات امنیتی برای کاربران و تبعات اقتصادی برای پلتفرم‌ها و استارتاپ‌ها را به همراه داشته باشد.

از طرفی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در این مواقع وظیفه پیگیری حقوق کاربران ایرانی از پلتفرم‌ها را دارد، هنوز هیچ گونه اقدامی برای رفع این مشکل انجام نداده و در نهایت این مشکل دردسرساز توسط یک مدیر ارشد ایرانی که در گوگل شاغل است، حل شد

منبع

مطالب دیگر
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.