اپل در اپل سودآورترین شرکت فعال در کشور چین شد

اپل بخش بزرگی از گوشی‌های آیفون خود را در چین تولید می‌کند و حالا این شرکت تبدیل به سودآورترین شرکت فعال در این کشور شده است.

اپل سودآورترین شرکت فعال در کشور چین

در ماه‌های اخیر بروز تنش‌های سیاسی بین چین و آمریکا و همچنین شیوع مجدد کرونا باعث شد تا اپل در داخل کشور چین با مشکلات زیادی مواجه بشود. به همین‌خاطر، اپل قصد دارد که تولید آیفون‌های خود را به کشور هند انتقال دهد.

اپل با وجود همه این مشکلات توانسته عملکرد بسیار موفقی در چین داشته باشد و تبدیل به سودآورترین شرکت فعال در این کشور شود. سبک زندگی ناشی از شیوع کرونا باعث شده تا کسب‌وکار اپل در چین با سرعت زیادی رشد کند. فایننشال تایمز گزارش داده درآمد عملیاتی اپل در چین با رشد ۱۰۴ درصد نسبت به سال گذشته به ۳۱.۲ میلیارد دلار رسیده است. گفتنی است که درآمد این شرکت از مجموع درآمد شرکت‌های تنسنت و علی‌بابا در چین (به‌ترتیب ۱۵.۲ و ۱۳.۵ میلیارد دلار) فراتر رفته است.

طبق گزارش امروز، اپل و چین به توافقی درباره تولید گوشی‌های آیفون رسیده‌اند که به موجب آن اپل نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی به دولت چین نخواهد داشت. ظاهرا این توافق در جریان یکی از سفرهای تیم کوک ‌مدیرعامل اپل به چین صورت گرفته است. با این توافق، اپل به نیروی کار ارزان و زنجیره تامین گسترده دسترسی خواهد داشت.

با این حال، برخی منتقدین معتقدند که نزدیکی اپل به دولت چین باعث خواهد شد تا این شرکت از سیاست‌های این کشور تبعیت کند. بنابراین شایعاتی درباره احتمال ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران چینی توسط اپل و همچنین حذف اپلیکیشن‌های مخالف دولت چین از روی اپ استور وجود دارد.

البته تحریم‌های آمریکا علیه هواوی نیز کمک شایانی به رشد اپل در چین کرده و حالا این شرکت بازار گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار چین را قبضه کردن است و تنها چند شرکت محدود توان رقابت با اپل را در این بازار دارند.

درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.