جستجوی مکان‌ها با استفاده از واقعیت افزوده در گوگل مپس

گوگل مپس به‌تازگی قابلیت جدیدی را به نام «جستجو با چشم‌انداز زنده» (Search with Live View) ارائه کرده که با استفاده از فناوری واقعیت افزوده اطلاعات جامعی درباره مکان‌های مختلف در اختیار شما قرار خواهد داد.

واقعیت افزوده در گوگل مپس

این قابلیت قرار است برای شهرهای بیشتری ارائه شود، ولی هم‌اکنون در شهرهایی مثل لندن، لس آنجلس، نیویورک، پاریس، سان فرانسیسکو و توکیو قابل دسترس است. از آنجا که این قابلیت مبتنی بر واقعیت افزوده است شما برای استفاده از آن باید دوربین گوشی خود را فعال کنید.

واقعیت افزوده در گوگل مپس

روش کار این قابلیت به این صورت است که شما برای مثال در یک شهر هستید و می‌خواهید به‌دنبال رستوران‌هایی بگردید که بتوانید وقت خود را با دوستان‌تان سپری کنید. کافی است اپلیکیشن گوگل مپس را باز کنید و روی آیکون دوربین در نوار جستجو‌ ضربه بزنید.

این قابلیت گوگل مپس با بهره‌گیری از فناوری‌های هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و همچنین تصاویر Street View جهت‌ها و فلش‌هایی را روی تصاویر دوربین به شما نمایش خواهد داد که شما را به سمت رستوران‌های نزدیک محل‌تام هدایت خواهند کرد. در ضمن شما به اطلاعاتی مثل باز و بسته بودن یک رستوران، تخفیف‌ داشتن یا نداشتن رستوران و همچنین نظرات اعضای گوگل مپس درباره آن رستوران دسترسی خواهید داشت.

گوگل مپ همچنین قابلیتی برای دارندگان خودروهای برقی ارائه کرده که‌ ایستگاه‌های شارژ این نوع خودروها را نمایش خواهد داد.این کار با جستجوی کلیدواژه‌های EV charging stations میسر خواهد بود و از طرفی می‌توانید با انتخاب گزینه Fast charge فقط ایستگاه‌های که سرعت شارژ بالاتری را دارند به شما نشان دهد.

گفتنی است گوگل مپ یک قابلیت دیگر نیز برای نمایش مکان‌های دسترسی به ولیچر برای افراد معلول ارائه کرده که البته این قابلیت قبلا به‌صورت محدود قابل دسترس بود اما جالا در دسترس همه کاربران قرار گرفته است.

گوکل با اضافه کردن قابلیت‌های فوق به گوکل مپس توانسته امکانات بیشتری در اختیار کاربران بگذارد و باید ببینیم که میزان رضایتمندی کاربران از آن‌ها چقدر خواهد بود.

منبع
دسته بندی سرگرمی:
گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.