سامسونگ سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آیزوسل HP2 را معرفی کرد

سامسونگ امروز رسماً از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آیزوسل HP2 رونمایی کرد.‌این سنسور ارتقاهای قابل‌توجهی نسبت به مدل‌های قبلی دارد و تصاویر بسیار باکیفیتی ثبت خواهد کرد. به‌گفته‌ی سامسونگ، سنسور آیزوسل HP2 وارد مرحله تولید انبوه شده است و به‌زودی وارد بازار خواهد شد. این به معنای آن است که ما احتمالا شاهد HP2 در گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S23 و شاید صرفاً‌ مدل اولترا خواهیم بود.

سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آیزوسل HP2

سنسور دوربین آیزوسل HP2 مجهز به ۲۰۰ میلیون پیکسل ۰.۶ میکرومتری در فرمت اپتیکی ۱/۱.۳ اینچ است. این همان فرمتی است که در دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌شود و در نتیجه امکان ثبت تصاویر باکیفیت‌ بدون نیاز به افزایش سایز دوربین فراهم خواهد شد.

سنسور دوربین جدید سامسونگ به‌لطف فناوری Tetra2pixel قادر به سازگاری با شرایط نوری مختلف است، به‌طوری‌که در محیط‌های کم‌نور تبدیل به یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۲ میکرونی یا سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های۲.۴ میکرونی خواهد شد. این سنسور همچنین برای فیلمبرداری 8K، به فرمت ۵۰ مگاپیکسلی سویبچ خواهد کرد تا برش کادر (کراپ) را به حداقل برساند. با این ویژگی، سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ قادر به ثبت ویدیوهای سینمایی شارپ با وضوح 8K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه خواهد بود. ‌

سامسونگ همچنین برای اولین بار قابلیت DSG را در حالت ۵۰ مگاپیکسلی این سنسور معرفی کرده که می‌تواند دو مقدار تبدیل متفاوت را روی یک سیگنال آنالوگ اعمال کند. یک قابلیت Smart-ISO Pro نیز ارائه شده که سطوح مختلف ISO را در یک اکسپوژر واحد باهم ترکیب خواهد کرد تا تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی و فیلم‌های 4K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه در حالت HDR ثبت شوند.

سنسور آیزوسل HP2 همچنین از فناوری Super QPD در محیط‌های کم‌نور استفاده می‌کند که باعث خواهد شد تا همه ۲۰۰ میلیون پیکسل سنسور برای فوکوس کردن روی سوژه استفاده شوند تا فوکوس خودکار بسیار دقیق و سریعی‌ ارائه گردد. این سنسور از یک فناوری دیگر به نام Dual Vertical Transfer Gate نیز بهره می‌برد که می‌تواند نور تصاویر ثبت‌شده در محیط‌های بسیار پرنور را کاهش دهد.

هرچند سامسونگ شروع تولید انبوه HP2 را اعلام کرده اما اشاره‌ای به زمان عرضه آن و اینکه چه گوشی‌هایی مجهز به آن خواهند بود نکرده است. با این‌حال، انتظار می‌رود که گوشی گلکسی S23 اولترا که چند هفته دیگر معرفی خواهد شد مجهز به آن باشد.

منبع©

Source©

دسته بندی سرگرمی:

گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.