مک مینی 2023 اپل با تراشه‌ M2 Pro معرفی شد

اپل ساعاتی پیش از مک مینی 2023 خود با پردازنده‌های قوی‌تر M2 و M2 Pro رونمایی کرد. این مک کوچک قرا راست با قیمت پایه ۶۰۰ دلاری روانه بازار شود.

پس از کوچ اپل از معماری x86 به آرم و اپل سیلیکون، مک مینی با پردازنده M1‌ یکی از بهترین مک‌ها از نظر ارزش‌خرید محسوب می‌شود. اپل حالا سرانجام پس از نزدیک به ۳ سال مک مینی 2023 را با پردازنده به‌روزتر معرفی کرده است.

مشخصات مک مینی ۲۰۲۳

نسخه پایه Mac Mini 2023 قرار است با پردازنده M2 به بازار عرضه شود. این پردازنده را اپل تابستان با ۱۸ درصد عملکرد پردازشی و ۳۵ درصد عملکرد گرافیکی بهتر نسبت به M1 معرفی کرده بود. این تراشه در مک مینی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. مک مینی 2023 همچنین یک درگاه HDMI، یک درگاه اترنت، دو درگاه USB-A، دو درگاه تاندربولت ۴ و یک جک هدفون دارد. به این ترتیب اتصالات مک مینی جدید نیز سرعت بیشتری نسبت به نسل پیش خواهد داشت.

اما اپل امسال تصمیم گرفته تراشه پرو یا حرفه‌ای خود را نیز برای مک مینی عرضه کند. مک مینی 2023 با تراشه M2 Pro به ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD نیز مجهز شده است. این نسخه همچنین ۲ درگاه تاندربولت ۴ نیز بیشتر از نسخه پایه دارد. به گفته اپل M2 Pro تا ۲.۵ برابر در Affinity Photo و تا ۴.۲ برابر در Final Cut Pro نسبت به M1 سریع‌تر عمل خواهد کرد. این نسخه قرار است با قیمت ۱۳۰۰ دلاری روانه بازار شود.

با این‌حال می‌توانید با ۴۰۰ دلار هزینه بیشتر حافظه رم را به ۳۲ گیگابایت ارتقا دهید. همچنین اگر ۳۰۰ دلار بیشتر بپردازید، از نسخه قوی‌تر M2 Pro با ۱۲ هسته پردازشی و ۱۹ هسته گرافیکی برخوردار خواهید شد.

نسخه استاندارد M2 مک مینی 2023 از ۲ نمایشگر یکی تا 6K/60hz و دیگری تا 5K/60hz با درگاه تاندربولت پشتیبانی می‌کند. اما اگر نسخه پرو را خریداری کنید، امکان پشتیبانی از سه نمایشگر 6K/60Hz و یا یک نمایشگر 8K/60Hz را خواهد داشت. توجه کنید که مانند همیشه رم مک مینی قابل ارتقا نیست. از نظر اتصالات بی‌سیم نیز Mac Mini جدید از وای‌فای 6E و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند.

اگر از کاربران مک هستید، بی‌شک مک مینی ارزش خرید بسیار بالاتری نسبت به لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای دسکتاپ اپل دارد. خوشبختانه امسال اپل پردازنده پرو را به مینی نیز اضافه کرده تا طیف بیشتری از کاربران را تحت پوشش قرار دهد. با این‌حال اگر قوی‌ترین را می‌خواهید، کماکان مک استودیو با تراشه M1 Ultra گزینه سریع‌تری محسوب می‌شود.

منبع©

Source©

دسته بندی سرگرمی:

گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.