چطور مصرف برق گوشی، لپتاپ و کامپیوتر را کاهش دهیم؟

چطور مصرف برق گوشی، لپتاپ و کامپیوتر را کاهش دهیم؟ تا حالا به این مورد فکر کردید ؟ ما نمی توانیم بدون رایانه های رومیزی، لپ تاپ ها و تبلت ها کار کنیم؛ آنها هر کجا که می رویم با ما هستند. اما آنها انرژی مصرف می کنند و بنابراین بر محیط زیست تأثیر می گذارند. اما در صورت استفاده صحیح از آنها می توانید قبض برق خود را نیز کاهش دهید. در ادامه به این موضوع می پردازیم که چطور مصرف برق گوشی، لپتاپ، کامپیوتر و تبلت را کاهش دهیم؟

چطور مصرف برق گوشی، لپتاپ و کامپیوتر را کاهش دهیم؟

کاهش مصرف برق لپ تاپ

هنگامی که صحبت از محیط زیست به میان می آید، نگه داشتن دستگاه های خود برای مدت طولانی تری خوب است زیرا باعث صرفه جویی در منابع و انرژی مورد استفاده برای تولید آنها می شود.

دستگاه ها را بی جهت عوض نکنید.
در صورت امکان، به جای تعویض دستگاه های خود، عمر آنها را افزایش دهید. به عنوان مثال، می توانید یک باتری جدید برای تلفن هوشمند خود بخرید یا رایانه شخصی خود را به حافظه مرکزی اضافی یا یک هارد دیسک دوم مجهز کنید.

کامپیوتر: رومیزی یا لپ تاپ؟
لپ تاپ را به جای رایانه رومیزی انتخاب کنید. یک لپ تاپ برای ساخت خود به 75 درصد مواد کمتری نیاز دارد و در هنگام استفاده 70 درصد انرژی کمتری مصرف می کند: 55 کیلووات ساعت در سال (حدود 10 یورو) به جای 200 کیلووات ساعت (حدود 40 یورو).

لپ تاپ، تبلت یا کتابخوان الکترونیکی؟
دستگاه مناسب را برای کاری که می خواهید انجام دهید انتخاب کنید. آیا شما فقط از اینترنت برای مرور وب سایت ها یا پردازش ایمیل های خود استفاده می کنید؟ پس سراغ تبلت بروید. آیا می خواهید کتاب های الکترونیکی بخوانید؟ یک کتابخوان الکترونیکی بخرید.

لوازم جانبی: صفحه نمایش، اسکنر، روتر، چاپگر
به دنبال وسایل جانبی با صرفه جویی در مصرف انرژی (برچسب هایی هستند که این را نشان می دهند) باشید. لوازم بی سیم مصرف برق شما را افزایش می دهند.
فقط زمانی چاپ کنید که واقعاً لازم باشد.

تبلت
در صورت امکان به جای رایانه شخصی از تبلت خود استفاده کنید.

تبلت و لپ تاپ:
عمر باتری های لیتیوم یونی را با عدم تخلیه کامل آنها افزایش دهید. اما اگر یک هفته یا بیشتر از دستگاه استفاده نمی‌کنید، آنها را کاملاً شارژ نکنید. بهتر است باتری لیتیوم یونی استفاده نشده را با شارژ 70 درصد رها کنید.
از ویژگی های صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کنید و رایانه های شخصی و تبلت های خود را به صورت خودکار در حالت آماده به کار قرار دهید.

روتر وای فای و دستگاه های بلوتوث
روتر وای فای و پیوندهای بلوتوث خود را زمانی که به آنها نیاز ندارید خاموش کنید. همین کار را با هر دستگاه دیگری انجام دهید.
فن آوری های بی سیم (wifi یا 4G) و ذخیره سازی آنلاین (“ابر”) به انرژی بسیار بیشتری نسبت به شبکه های کابلی نیاز دارند. هر زمان که ممکن است رایانه شخصی خود را با کابل (اترنت) وصل کنید.

صفحه نمایش
روشنایی LCD صفحه نمایش خود را تا حد امکان کم کنید (می توانید تا 40 درصد صرفه جویی کنید).
اسکرین سیور صفحه نمایش را حذف کنید. آنها برای محافظت از صفحه نمایش اشعه کاتدی در برابر چشمان طراحی شده اند و دیگر هیچ هدفی ندارند و تنها مصرف برق را بالا می برند.

مطالب دیگر
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.