گوگل سیستم‌عامل Android TV 13 را رسماً منتشر کرد

گوگل سرانجام‌ سیستم‌عامل Android TV 13 را برای تلویزیون‌های هوشمند خانگی عرضه کرد. این سیستم‌عامل هم‌اکنون برای توسه‌دهندگان قابل دسترس است و انتظار می‌رود به‌تدریج در اختیار سایر کاربران نیز قرار بگیرد. البته این کار ممکن است کمی طول بکشد چرا که گوگل در عرضه نسخه جدید اندروید برای تلویزیون‌ها کمی کند عمل می‌کند.

گوگل سیستم‌عامل Android TV 13 را رسماً منتشر کرد

سیستم‌عامل Android TV 13 هرچند از نظر رابط کاربری تقریبا شبیه به نسخه قبلی است، اما قابلیت‌های جدیدی برای آن عرضه شده است که آن را متمایز خواهد کرد. یکی از این قابلیت‌ها امکان تنظیم وضوح و نرخ نوسازی نمایشگر توسط کاربر است که روی دستگاه‌هذی مجهز به فناوری HDMI قابل‌دسترس خواهد بود. همچنین مصرف انرژی سیستم‌عامل کاهش یافته که این کار از طریق بکارگیری روش‌هایی مثل توقف پخش محتوا در صورت تغییر سیگنال‌های HDMI انجام شده است. از طرفی، APIهای AudioManager از روت‌های صوتی مختلف برای پشتیبانی از اسپیکرهای گروهی و فرمت‌های صوتی استفاده می‌کنند.

یک API جدید Keyboard Layouts نیز در Android TV 13 ارائه شده که امکان انتخاب چینش‌های متفاوت زبانی برای کیبوردهای اکسترنال را فراهم می‌کند‌. تغییراتی نیز در نحوه کنترل دکمه‌های کیبورد و کنترلر ایجاد شده است که می‌تواند برای توسعه‌دهندگان بازی مفید باشد‌.‌

قابلیت‌های حریم خصوصی و دسترسی‌پذیری نیز بهبود یافته‌اند و شما قادر به ایجاد کنترل‌های و تنظیمات بیشتری در این دو بخش خواهید بود. همچنین کنترل‌های جدیدی برای دسترسی به میکرون در برنامه گوگل اسیستنت ارائه شده‌اند.

همانطور که گفته شد Android TV 13 فعلا در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته و اگر شما هم‌ جزو آن‌ها هستید می‌توانید از طریق کیت توسعه‌دهندگان ADT-3 یا برنامه Android Emulator برای تلویریون از آن استفاده کنید.

منبع
دسته بندی سرگرمی:
گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.