گوگل چند قابلیت جدید برای اندروید و Wear OS معرفی کرد

گوشی‌های اندرویدی همچنان به تکامل یافتن خود ادامه می‌دهند. در حالی‌که شرکت‌هایی مثل سامسونگ و کوالکام تمرکز خود را روی توسعه سخت‌افزار آن‌ها گذاشته‌اند، گوگل توجه خود را معطوف به توسعه نرم‌افزار این‌ گوشی‌ها و ساعت‌های Wear OS کرده است.

قابلیت جدید برای اندروید و Wear OS

این شرکت حالا این شرکت برای تکمیل ماموریت خود چند قابلیت جدید برای اندروید و Wear OS ارائه کرده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

امکان اضافه کردن طرح‌های جدید به عکس‌ها و پیام‌ها

گوگل فوتوز اخیرا استایل‌های جدیدی ارائه کرده بود که به شما اجازه ایجاد اسنپ‌های موردعلاقه خودتان را برای اشتراک‌گذاری با دوستان و اعضای خانواده می‌دهد‌. حالا گوگل دو استایل هنری جدید با طراحی DABSMYLA و Yao Cheng ارائه کرده که فقط کافی است عکس‌های موردنظر خود را انتخاب و با طرح‌های جدید ادغام کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

اضافه شدن ایموجی‌های جدید به Emoji Kitchen

قابلیت Emoji Kitchen ایموجی‌های جدیدی دریافت کرده که با شما اجازه ایجاد استیکرهای خلاقانه از طریق Gboard را می‌دهد.

اضافه شدن حالت خواندن جدید به اندروید

گوگل حالت جدید ریدینگ یا خواندن اندروید را برای افراد نابینا و کم‌بینا ارائه کرده است. این حالت گزینه‌های شخصی‌سازی نمایشگر اضافه کرده که شامل تنظیم کنتراست، نوع فونت و سایز آن می‌شود. و یک قابلیت متن به صوت نیز اضافه شده است که امکان تنظیم سرعت را دارد. ‌

اضافه شدن ویجت جدید جستجوی صفحه هوم یوتیوب

همچنین می‌توانید از طریق ویجت جدید جستجوی صفحه هوم یوتیوب محتوای موردنظر خود را پیدا کنید. با ضربه سریع روی صفحه هوم خود می‌توانید به کتابخانه ویدیوها، شورتس یا اشتراک‌هایتان دسترسی یابید.

امکان پخش کردن مستقیم ویدیوها از طریق گوگل تی‌وی

گاهی اوقات تماشای ویدیوها از طریق ویدیوها راحت‌تر از تلویزیون است. اپلیکیشن گوگل تی‌وی هم‌اکنون امکان استفاده از گوشی برای پیدا کردن فیلم‌ها و سریال‌ها در سرویس‌های استریم را می‌دهد. حالا این اپلیکیشن به شما اجازه پخش مستقیم ویدیوها از این اپلیکیشن روی تلویزیون‌های سازگار را تنها با یک ضربه انگشت خواهد داد‌.

اشتراک‌گذاری کلید دیجیتالی خودرو

با استفاده از کلید دیجیتالی خودرو می‌توانید خودروی خود را قفل با باز کرده و حتی روشن کنید. از این پس قادر خواهید بود کلید دیجیتال خودروی خودتان را با دوستان و اعضای خانواده خود نیز به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید افراد مذکور را ببینید و دسترسی آن‌ها به خودروی‌تان را در اپلیکیشن کیف‌پول دیجیتال گوشی‌تان تغییر دهید.

قابلیت‌های جدید Wear OS

سیستم‌عامل Wear OS دارای آیکون‌هایی است که اجازه سریع دیدن اطلاعات با یک نگاه را به ما می‌دهد.‌ برای مثال می‌توانید با استفاده از آیکون گوکل مپس به سمت خانه یا محل کار خود مسیریابی کنید. حالا گوگل آیکون‌های جدیدی اضافه کرده که انجام هرکاری از طریق ساعت هوشمند را شما راحت‌تر خواهند کرد.

گوگل همچنین اپلیکیشن Google Keep را روی Wear OS به‌روزرسانی کرده که باعث بهتر دیده شدن یادداشت‌های شما روی ساعت هوشمندتان خواهد شد. برچسب‌های View نیز به‌روزرسانی شده‌اند‌. همچنین پس‌زمینه‌ها، عکس‌ها و طرح‌های سفارشی جدید به شما کمک خواهند کرد تا چیزهای مهم‌تر را بهتر ببینید.

همچنین از هفته آینده می‌توانید از دستیار هوشمند گوگل خود برای ردیابی فعالیت‌های فیزیکی‌تان از طریق اپلیکیشن آدیداس استفاده کنید. فقط کافی است که بگویید , “Hey Google, start a run with adidas Running” و اپلیکیشن آدیداس شروع به ردیابی سرعت، مسافت و ضربان قلب شما در ساعت هوشمندتان خواهد کرد.

منبع
دسته بندی سرگرمی:
گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.