ویوو بزرگترین فروشنده گوشی تلفن همراه در چین شد

چین به‌عنوان بزرگترین بازار گوشی هوشمند جهان، همیشه مورد توجه شرکت‌های مختلف بوده و حالا مشخص شده است که ویوو بر این بازار حکمرانی می‌کند.

ویوو بزرگترین فروشنده گوشی تلفن همراه در چین شد

طبق جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی IDathe، بازار گوشی هوشمند چین کماکان با روند نزولی روبه‌روست و در فصل سوم ۲۰۲۲ با کاهش فروش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. با این حال، گوشی‌های پرچمدار افزایش فروش ۱.۹ درصدی را تجربه کرده‌اند و به سهم ۲۲.۴ درصدی از بازار چین دست یافته‌اند. کل گوشی‌های فروخته شده در بازار چین در سه ماهه سوم امسال ۷۱.۳ میلیون دستگاه بوده است.

پنج شرکت برتر بازار گوشی هوشمند چین به‌ترتیب ویوو، آنر، اوپو، اپل و شیائومی بوده‌اند. اپل تنها شرکت غیرچینی این لیست است و سامسونگ نتوانسته در این لیست جای بگیرد. ویوو با وجود عملکرد عالی در بازار چین، با کاهش فروش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد است. برند iQOO به‌عنوان زیرمجموعه ویوو نقش بسزایی در موفقیت این شرکت داشته است.

آنر نیز با کاهش فروش ۹.۱ درصدی مواجه شده و ۱۷.۹ درصد از بازار گوشی هوشمند چین را به خود اختصاص داده است. شرکت اوپو کاهش فروش ۲۷.۵ درصدی را تجربه کرده است و با سهم ۱۱.۶ درصدی بالاتر از اپل قرار گرفته است.

اما اپل تنها شرکتی در لیست IDathe است که با افزایش فروش در بازار چین مواجه شده و رشد ۲.۵ درصدی را تجربه کرده است. به نظر می‌رسد این موفقیت، به‌لطف فروش خوب گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس حاص شده است. در رده پنجم نیز شیائومی با سهم ۹ درصدی از بازار چین قرار گرفته؛ این شرکت هم کاهش فروش ۱۷.۹ درصدی را در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ تجربه کرده است.

منبع
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.