کروم باکس 5 با سیستم‌ عامل کروم و شارژ بی‌ سیم معرفی شد

ایسوس در نمایشگاه CES 2023 از مینی‌‌کامپیوتر کروم باکس 5 رونمایی کرد. این دستگاه مجهز به پردازنده‌های نسل ۱۲ آلدرلیک اینتل است و در سه ماهه اول ۲۰۲۳ به قیمت پایه ۴۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد. مشخصات این دستگاه به صورت زیر است.

کروم باکس 5 با سیستم‌ عامل کروم و شارژ بی‌ سیم

ایسوس در نمایشگاه CES 2023 چندین مینی‌کامپیوتر مبتنی بر ویندوز از جمله PN64-E1 و ExpertCenter PN42 معرفی کرد و حالا از یک مینی‌کامپیوتر مبتنی بر سیستم‌عامل کروم به نام کروم باکس 5 رونمایی کرده است. این مینی‌کامپیوتر با ارتقاهای خوبی نسبت به مدل‌های قبلی خود معرفی شده و در واقع نسل پنجم مینی‌کامپیوترهای ایسوس محسوب می‌شود.

این مینی‌کامپیوتر از پردازنده‌های نسل ۱۲ آلدرلیک اینتل بهره می‌برد که بسیار قدرتمندتر از پردازنده‌های Comet Lake و Ice Lake در مینی‌کامپیوترهای کروم باکس ۵ و کروم‌باکس بدون فن این شرکت هستند. متاسفانه ایسوس جزئیات این پردازنده‌ها را اعلام نکرده و فقط به ذکر اسامی Celeron, Core i3, Core i5 و Core i7 اکتفا کرده است. در ضمن، همه نسخه‌های کروم باکس ۵ از وای‌فای 6E پشتیبانی خواهند کرد و همگی مجهز به یک پد شارژ بی‌سیم Qi با سرعت ۱۵ وات هستند‌. به این ترتیب می‌توانید گوشی خودتان را روی آن قرار داده و شارژ کنید.

کروم باکس 5 دارای یک درگاه تاندربولت ۴، یک درگاه DisplayPort و دو درگاه HDMI است و می‌تواند به‌طور همزمان از چهار نمایشگر 4K پشتیبانی کند. همچنین چهار درگاه USB Type-A، یک پورت 2.5Gigabit LAN، یک شیار کارت microSD و یک اسلات M.2 با قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های PCIe Gen 4 SSD روی آن وجود دارد.

ایسوس امیدوار است که کروم باکس ۵ را تا آخر سه ماهه اول ۲۰۲۳ عرضه کند و قیمت پایه آن ۴۰۰ دلار خواهد بود.

درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.