تغییرات One UI 5.1 پیش از رونمایی رسمی فاش شد

رابط کاربری One UI 5.1 قرار است به‌همراه سری گلکسی S23 در رویداد ۱۲ بهمن‌ماه آنپکد ارائه شود و حالا تغییرات آن قبل از معرفی فاش شده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

سامسونگ در رویداد ماه آینده خود علاوه بر رونمایی از سری گلکسی S23 و لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک 3، سعی خواهد کرد تا تغییرات ارائه شده در آپدیت One UI 5.1  را بیان کند.  امروز یک افشاگر مطرح به نام Roland Quandt لیست تغییرات این رابط کاربری را قبل از معرفی آن فاش کرده است که شامل بهبود گالری، دوربین، بیکسبی و اتصالات خواهد شد. ‌

ویژگی‌های و تغییرات One UI 5.1

تماس‌های متنی بیکسبی

یکی از قابلیت‌های One UI 5.1 تماس‌های متنی بیکسبی نام خواهد داشت که به جای کاربر به تماس‌ها پاسخ خواهد داد. این قابلیت شبیه به قابلیت Call Screening دستیار گوگل است. این قابلیت فقط به زبان انگلیسی و کره‌ای قابل دسترس است و ممکن است در زمان عرضه زبان‌های دیگری نیز به آن اضافه شوند.

دوربین و گالری

سامسونگ تبلیغات خود در سری گلکسی S23 را بیشتر روی دوربین خواهد گذاشت، ولی با وجود این رابط کاربری One UI 5.1 دارای قابلیت‌های دوربین کمتری است. کاربران قادر خواهند بود به‌طور مستقیم از طریق گالری به اپلیکیشن Export Raw دسترسی پیدا کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که فقط این قابلیت برای بخش دوربین  ارائه نخواهد شد بلکه سامسونگ در رویداد آنپکد قابلیت‌های دیگری نیز برای آن معرفی خواهد کرد.

اپلیکیشن گالری هم چند بهبود مفید در رابط کاربری One UI 5.1 دریافت خواهد کرد که یکی از آن‌ها امکان اشتراک‌گذاری کل آلبوم با اعضای خانواده است‌. به‌طور پیش‌فرض، هر عضو خانواده به ۵ گیگابایت حافظه در گالری اشتراکی دسترسی خواهد داشت، اما امکان افزایش آن از طریق حافظه ابری وجود خواهد داشت. اپلیکیشن گالری همچنین به کاربران اجازه خواهد داد تا با استفاده از چهره افراد، تگ‌ها و مکان‌ها، آن‌ها را جستجو کنند. در ضمن، کاربران امکان انتخاب پوشه مناسب برای ذخیره اسکرین‌‌شات‌های ثبت شده را خواهند داشت.

اتصالات

رابط کاربری One UI 5.1 قرار است اکوسیستم سامسونگ را از نظر اتصال دستگاه‌های مختلف این شرکت به همدیگر بهبود ببخشد تا در این زمینه یک‌ گام به اپل نزدیک‌تر شود. کاربران می‌توانند از یک کیبورد/ماوس گلکسی بوک ‌در بین یک تبلت گلکسی و یک گوشی گلکسی استفاده کنند. از طرف دیگر، امکان اشتراک‌گذاری Samsung Notes بین چند نفر و کار چندنفره روی آن‌ها وجود خواهد داشت. One UI 5.1 همچنین به کاربران اجازه همگام‌سازی زبانه‌های Samsung Internet را در بین دستگاه‌های مختلف گلکسی خواهد داد. کاربران همچنین امکان کنترل خروجی مدیا به چندین اسپیکر از طریق نوار ابزار دسترسی سریع خواهند داشت.

سایر قابلیت‌های One UI 5.1 شامل تنظیمات سریع اولیه برای گوشی‌های سامسونگ، امکانات جدید DeX، یک ویجت پیشرفته باتری/آب‌وهوا و موارد دیگر خواهد شد.

منبع©

Source©

دسته بندی سرگرمی:

گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
قابلیت قفل به حالت Incognito گوگل کروم اضافه شد
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.