شیائومی از مینی کامپیوتر Mini Host رونمایی کرد

شیائومی بعد از معرفی سری شیائومی ۱۳ حالا یک مینی کامپیوتر جدید به نام Mini Host معرفی کرده که اولین محصول این شرکت در بازار کامپیوتر محسوب می‌شود. این دستگاه از یک پردازنده لپ‌تاپ بهره می‌برد و درگاه‌های بسیار زیادی روی خود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با مشخصات این کامپیوتر کوچک بیشتر آشنا شویم.

مشخصات مینی کامپیوتر Mini Host

این مینی کامپیوتر دارای ابعادی برابر ۱۱۲ در ۱۱۲ در ۳۸ میلی‌متر و وزن ۴۳۷ گرم بوده و حجمی برابر ۰.۴۴ لیتر دارد. این دستگاه هر چند از یک پردازنده لپ‌تاپ استفاده می‌کند اما از اکثر مینی کامپیوترهای موجود در بازار قدرتمند است و شاید فقط از چند مدل محدود مثل MINISFORUM Neptune NAG6 پایین‌تر باشد. ‌

قلپ تپنده این دستگاه، پردازنده ۱۲ هسته‌ای و ۲۸ واتی Core i5-1240P اینتل بوده که جزو سری آلدرلیک P این شرکت محسوب می‌شود. این پردازنده دارای ۴ هسته عملکردی و ۸ هسته کم‌مصرف است و از واحد گرافیکی Iris Xe Graphics G7 بهره می‌برد. در کنار این پردازنده از ۱۶ گیگابایت رم DDR4-3200 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه PCIe 4.0 ایتفاده شده است، هرچند که تراشه Core i5-1240P از رم سریع‌تر DDR5 نیز پشتیبانی می‌کند.

کامپیوتر Mini Host در بخش اتصالات از بلوتوث ۵.۳ و وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند و مجهز به دو پورت تاندربولت ۴ است. این دستگاه ‌همچنین مجهز به یک پورت اترنت ۲.۵ گیگابیت، سه درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-A، یک درگاه USB 2.0 Type-A و دو پورت HDMI 2.1 است. البته باید خاطرنشان کنیم که پورت HDMI 2.1 این دستگاه برخلاف پورت‌های معمولی HDMI 2.1 به جای پهنای باند ۴۸ گیگابیت بر ثانیه دارای پهنای باند ۱۸ گیگابیت بر ثانیه است.

شیائومی اولین مینی کامپیوتر خود را به قیمت ۵۳۲ دلار عرضه کرده و پیش‌سفارش آن از امروز در چین آغاز شده است‌. البته قیمت این کامپیوتر بعد از پایان دوره پیش‌سفارش آن در چهارم دی‌ماه به ۵۷۵ دلار افزایش خواهد یافت.

دسته بندی سرگرمی:
گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.