گوشی شیائومی 13 لایت اسنپ‌ دراگون ۷ معرفی شد

شیائومی امرور در کنار نسخه جهانی سری شیائومی ۱۳ از گوشی میان‌رده شیائومی 13 لایت نیز رونمایی کرد این گوشی جایگزین شیائومی ۱۲ لایت شده و بهبودهایی در بخش تراشه و دوربین ارایه کرده است. این‌ گوشی هرچند یک مدل میان‌رده‌ای است، اما شما می‌توانید آن را به نصف قیمت شیائومی ۱۳ بخرید.

مشخصات گوشی شیائومی 13 لایت

این گوشی به تراشه اسنپ‌دراگون ۷ نسل ۱ مجهز شده که در بخش گرافیکی ۲۰ درصد سریع‌تر از اسنپ‌دراگون 778G در گوشی شیائومی ۱۲ لایت بوده و در بخش هوش مصنوعی نیز ۳۰ درصد عملکرد بهتری دارد. با این‌حال، شیائومی  کماکان از رم LPDDR4X و حافظه UFS 2.2 در این گوشی استفاده کرده است. شیائومی ۱۳ لایت در دو نسخه ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی ارایه شده و در بخش نرم‌افزار، سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را در کنار رابط کاربری MIUI 14 اجرا می‌کند.‌

این گوشی در بخش دوربین ارتقاهای خوبی پیدا کرده و از سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی در دوربین اصلی خود بهره برده است. این سنسور دارای سایر ۱/۱.۵۶ اینچ است و می‌تواند ۱۱۳ درصد نور بیشتری در مقایسه با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲ لایت جذب کند.  همچنین لنز این دوربین دارای گشودگی دیافراگم f/1.8 است که بزرگتر از لنز ‌ f/1.9 شیائومی ۱۲ لایت می‌باشد. در کنار این دوربین از یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی 1/4” IMX355) با میدان دید ۱۱۹ درجه و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است.

شیائومی 13 لایت اسنپ‌ دراگون ۷

در پنل جلویی شیائومی ۱۳ لایت دو دوربین سلفی وجود دارد که شامل یک دوربین اصلی ۳۲ مگاپیکسلی و یک دوربین عمق‌سنج ۸ مگاپیکسلی می‌شوند. این دو دوربین در داخل یک حفره جزیره‌مانند قرار گرفته‌اند و دوربین عمقی برای ایجاد افکت‌های بوکه استفاده خواهد شد. این دوربین دارای میدان دید ۱۰۰ درجه است و از می‌تواند نرخ فریم را به‌طور خودکار در عکس‌های گروهی تنطیم کند.

طراحی این گوشی شبیه به Civi 2 است اما از نظر سخت‌افزار تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد. برای مثال، Civi 2 از دو دوربین ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که فقط یکی از آن‌ها دارای میدان دید ۱۰۰ درجه است و یک دوربین فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی نیز در پنل پشت آن وجود دارد.

نمایشگر شیائومی ۱۳ لایت یک پنل ۶.۵۵ اینچی AMOLED با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز  است و از فناوری‌های دالبی ویژن و HDR10+ پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر دارای عمق رنگ ۱۲ بیت بوده و می‌تواند ۶۸ میلیارد رنگ را رندر کند. فرکانس PWM آن نیز ۱۹۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی آن ۱۰۰۰ نیت است. شیائومی از پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ در این گوشی استفاده کرده و فریم آن از جنس پلاستیک می‌باشد.

شیائومی ۱۳ لایت از استاندارد IP53 است برای مقاومت در برابر آب و گرد‌وغبار پشتیبانی می‌کند و منبع تغذیه آن یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی (۲۰۰ میلی‌آمپر بیشتر از شیائومی ۱۲ لایت) با توان شارژ ۶۷ وات است. این گوشی در عرض ۴۰ دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد، اما متاسفانه از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

گوشی جدید شیائومی از فناوری دالبی اتموس و سیم‌کارت دوگانه بهره می‌برد و در بخش اتصالات از شبکه 5G، وای‌فای ۶، بلوتوث ۵.۲ و NFC پشتیبانی می‌کند. مودم این گوشی اسنپ‌‌دراگون X62 با قابلیت 5G است.

قیمت و زمان عرضه‌

شیائومی 13 لایت همان‌طور که از اسمش پیداست بسیار سبک بوده و فقط ۱۷۱ گرم وزن و ۷.۲۳ میلی‌متر ضخامت دارد. این گوشی در رنگ‌های آبی، صورتی و مشکی ارائه شده و قیمت نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی آن ۴۹۹ یورو خواهد بود. مشتریان می‌توانند این گوشی را از روز هفدهم اسفندماه از طریق وب‌سایت رسمی شیائومی سفارش دهند.

منبع©

Source©

دسته بندی سرگرمی:

گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
قابلیت قفل به حالت Incognito گوگل کروم اضافه شد
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.