گوگل نسخه اندرویدی Find My اپل را توسعه می‌دهد

ظاهرا گوگل قصد دارد نسخه مشابه Find My اپل را برای دستگاه‌های اندرویدی ارایه کند. این نسخه به کاربران اجازه ردیابی دستگاه‌های گم‌شده یا دزدیده شده‌شان را خواهد داد.

طبق اطلاعاتی که در جدیدترین آپدیت Play System یافت شده، گوگل در حال توسعه اپلیکیشنی به نام Find My Device است که عملکردی مشابه Find My اپل خواهد داشت. این قابلیت در مواقعی که دسترسی به وای‌فای یا بلوتوث نباشد امکان ردیابی دستگاه‌های اندرویدی را فراهم خواهد کرد. در آپدیت جدید Play System، به یک فریم‌ورک جدید مربوط به حریم شخصی اشاره شده که نشان می‌دهد گوگل در حال آماده‌سازی Find My Device است.

اپل شبکه Find My را در سال ۲۰۲۱ عرضه کرد و حالا گوگل، با چند سال تاخیر، تازه می‌خواهد اپلیکیشن مشابهی را برای کاربران اندروید ارائه کند. هنوز مشخص نیست که گوگل در توسعه این پلتفرم چقدر پیشرفت داشته است.

آپدیت Play System علاوه بر قابلیت فوق شامل چندین قابلیت دیگر نیز می‌شود. یکی از این قابلیت‌ها امکان آرشیو کردن خودکار اپلیکیشن‌ها در صورت کم بودن حافظه دستگاه خواهد بود. همچنین قابلیت کلید دیجیتال خودرو گوگل از گوشی‌های شیائومی نیز پشتیبانی خواهد کرد. ضمنا کاربران ساعت‌های فیت‌بیت Sense 2 و Versa 2 قادر به مدیریت کارت‌های پرداخت خود از طریق کیف‌پول گوگل والت خواهند شد.

گوگل همچنین در حال بهبود فرایند تایید هویت خود از طریق چک کردن تصاویر مدارک هویتی آپلود شده است. همه این تغییرات بخشی از آپدیت نسخه v50.22 گوکل پلی سرویس و آپدیت v33.5 گوگل پلی استور هستند که چند روز پیش عرضه شدند. حالا باید ببینیم گوگل نسخه اندرویدی Find My اپل را چه زمانی رسماً معرفی و عرضه می‌کند.

دسته بندی سرگرمی:
گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.