لنوو ThinkPad E14 و ThinkPad E16 نسل 5 را معرفی کرد

لنو‌و در نمایشگاه MWC 2023 از لپ‌تاپ‌های جدید ThinkPad E16 نسل 1 و ThinkPad E14 نسل 5 رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل در کنار یک پردازنده رایزن بهره می‌برند و مشخصات آن‌ها به صورت زیر است‌.

مشخصات لنوو ThinkPad E14 و ThinkPad E16

لنوو امسال در کنگره جهانی موبایل تمرکز خود را روی لپ‌تاپ‌های بیزنسی کوچک و متوسط گذاشته است. به همین منظور، این شرکت دو لپ‌تاپ جدید به سری ThinkPad E S اضافه کرده که دارای کیبورد بهبودیافته و یک تاچ‌پد بزرگ هستند.

کار پردازش این لپ‌تاپ‌ها را تراشه‌های نسل ۱۳ رپتورلیک اینتل و رایزن ۷۰۳۰ ای‌ام‌دی بر عهده دارند. پردازنده رایزن ۷۰۳۰ متعلق به نسل Zen 3 Cezanne است که عملکردی درحد نسل ۱۳ اینتل دارد. پردازنده‌های رپتور لیک اینتل نیز بهبودهای قابل‌توجهی نسبت به سری آلدرلیک دارند.

نسخه اینتل ThinkPad E14 نسل 5 و ThinkPad E16 نسل 1 فابل پیکره‌بندی با گرافیک GeForce MX550 انویدیا است، در حالی‌که نسخه رابزن این لپ‌تاپ‌ها از گرافیک‌های یکپارچه Radeon بهره می‌برند. البته از این بابت نباید هیچ نگرانی وجود داشته باشد چراکه در حال حاضر Radeon 680M سریع‌تر از GeForce MX450 است.

در داخل این لپ‌تاپ‌ها از ۸ گیگابایت رم DDR4 که قابل افزایش تا ۴۰ گیگابایت است استفاده شده است و حافظه داخلی NVMe SSD آن‌ها تا ۲ ترابایت می‌رسد.

لپ‌تاپ E14 نسل 5 و E16 نسل 1 برای اولین بار در سری E از پنل‌های 16:10 ایتفاده کرده‌اند و نسبت نمایشگر به بدنه آن‌ها به ۹۰ درصد می‌رسد. مدل E14از یک نمایشگر ۱۴ اینچی IPS با وضوح WUXGA و روشنایی ۳۰۰ نیت بهره می‌برد که در دو نسخه لمسی و غیرلمسی ارایه شده است و یک گزینه WUXGA+ نیز برای آن قابل دسترس خواهد بود.

درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.