وان پلاس 11 با سیستم خنک‌ کننده CryoFlux معرفی شد

وان پلاس همان‌طور که قول داده بود از نسخه مفهومی وان پلاس 11 (کانسپت) رونمایی کرد که طراحی متفاوتی داشته و از سیستم خنک‌کننده پیشرفته Active CryoFlux بهره می‌برد.

وان پلاس 11 با سیستم خنک‌ کننده CryoFlux

وان پلاس 11 به‌تازگی وارد بازار شده و نقدهای خوبی را هم دریافت کرده است. اما این شرکت چینی حالا نسخه مفهومی وان پلاس 11 را نیز با ویژگی‌های خاص معرفی کرده است. OnePlus 11 Concept همان‌طور که از نامش پیداست قرار نیست به بازار عرضه شود؛ در عوض این گوشی با هدف به‌نمایش گذاشتن پیشرفت‌های جدید این شرکت رونمایی شده است.

خنک‌کننده Active CryoFlux

وان پلاس می‌گوید این سیستم خنک‌کننده مشابه لوپ‌های بسته با خنک‌کننده مایع در کامپیوترهای دسکتاپ عمل می‌کند. در قلب این سیستم یک مایکروپمپ پیزوالکتریکی سرامیکی قرار دارد که مایع را درون یک سری از لوله‌ها بین بالا و پایین دیافراگم به گردش در می‌آورد. به گفته وان پلاس این پمپ کوچک فضایی کمتر از ۰.۲ سانتی‌متر مربع را درون دستگاه اشغال می‌کند. وقتی پمپ، مایع را به گردش در می‌آورد، لوله‌ها نقش هیت‌سینک و رادیاتور را ایفا کرده و گرما را از تراشه پردازنده گوشی گرفته و آن را از بدنه دستگاه دفع می‌کند.

وان پلاس ادعا می‌کند سیستم خنک‌کننده نسخه مفهومی وان پلاس 11 می‌تواند دمای پردازنده را تا ۲.۱ درجه سانتی‌گراد کاهش داده که باعث افزایش عمکرد بین ۳ تا ۴ فریم بر ثانیه در بازی‌ها می‌شود. علاوه بر این هنگام شارژ شدن گوشی نیز دما ۱.۶ درجه کاهش می‌یابد که حدود ۳۰ تا ۴۵ ثانیه زمان شارژ را کاهش خواهد داد.

به این ترتیب CryoFlux یک سیستم خنک‌کننده انقلابی نیست و کماکان با محدودیت‌هایی مثل نبود جریان هوا مواجه است. این در حالیست که برخی گوشی‌های گیمینگ مثل رد مجیک از فن فعال برای گردش هوا استفاده می‌کنند. با این‌حال شاید صدای فن برای برخی خوشایند نباشد.

مشخصات نسخه مفهومی وان پلاس 11

به‌جز سیستم خنک‌کننده، سایر مشخصات این گوشی مشابه وان پلاس 11 است. در واقع تنها تفاوت محسوس برای کاربر طراحی متفاوت است. بخش شیشه‌ای شفاف پشت گوشی به کاربر امکان می‌دهد تا لوله‌های سیستم خنک‌کننده را به رنگ آبی یخی ببیند. علاوه بر این یک حلقه LED نیز پشت گوشی و اطراف ماژول دوربین اضافه شده است.

سایر مشخصات نسخه مفهومی وان پلاس 11 شامل نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED، تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲، تا ۱۶ گیگابایت رم، دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۱۰۰ واتی می‌شود.

انتظار داریم وان پلاس از این سیستم خنک‌کننده در پرچم‌داران آینده خود استفاده کند. با این‌حال این گوشی خاص احتمالاً قرار نیست به بازار عرضه شود.

منبع©

Source©

دسته بندی سرگرمی:

گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
قابلیت قفل به حالت Incognito گوگل کروم اضافه شد
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.