لپ تاپ های گیمینگ ایسوس استریکس G16 و G18 معرفی شدند

ایسوس از لپ‌تاپ‌های استریکس G16 و G18 در نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرد. این‌ها جدیدترین مدل‌های سری ROG Strix G هستند و از پردازنده‌های نسل ۱۳ رپتورلیک HX اینتل در کنار کارت‌های گرافیکی انویدیا بهره می‌برند. در ادامه با ما همراه باشید تا با مشخصات این دو مدل بیشتر آشنا شویم.

مشخصات ایسوس استریکس G16 و G18

هر دو لپ‌تاپ استریکس G16 و G18 دارای سایز نمایشگر یکسانی هستند و در دو گزینه QHD+ 240 Hz و FHD+ 165 Hz با پنل‌های IPS ارائه شده‌اند. این پنل‌ها از قابلیت دالبی ویژن و G-Sync پشتیبانی می‌کنند و در حالی‌که نسخه QHD+ طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد، نسخه FHD+ طیف sRGB را به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند‌.

مشخصات ایسوس استریکس G16 و G18

در بخش پردازنده، هر دو مدل استریکس G16 و G18  مجهز به تراشه‌های نسل ۱۳ رپتور لیک سری HX اینتل هستند و رده‌بالاترین مدل‌ آن‌ها از پردازنده Intel Core i9-13980HX و کارت گرافیکی Nvidia GeForce RTX 4090 با توان ۱۷۵ وات بهره می‌برد.

در این لپ‌تاپ‌ها از سیستم خنک‌کننده جدید فن سه‌گانه ایسوس استفاده شده که کارآیی بسیار بالایی دارد. در کنار این سیستم از یک سینک حرارتی ارتقایافته و فوق‌عریض که کل عرض شاسی پشت دستگاه‌ها را پوشش می‌دهد استفاده شده است. کاربران می‌توانند حافظه رم DDR5-4800 این لپ‌تاپ‌ها را تا ۳۲ گیگابایت و حافظه داخلی PCIe SSD آن‌ها را تا ۲ ترابایت ارتقا دهند.

ایسوس در این لپ‌تاپ‌ها از یک کیبورد جزیره‌ای با ۴ ناحیه نوردهی Aura Sync RGB استفاده کرده و پورت‌های آن‌ها شامل تاندربولت ۴ و HDMI 2.1 و چندین درگاه دیگر می‌شود. این لپ‌تاپ‌ها از وای‌فای 6E و اترنت گیگابیتی پشتیبانی می‌کنند.

ایسوس علاوه بر گزینه‌های گرافیکی بالا، یک گزینه RTX 3050 6 GB نیز برای لپ‌تاپ‌های جدید خود ارائه کرده که به جای باتری ۶۰ وات‌ساعتی در مدل‌های فوق از یک باتری ۶۴ وات‌ساعتی بهره می‌برد.

درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.