میان‌رده جدید سامسونگ گلکسی A54 وارد بازار ایران شد

قیمت گلکسی A54 در ایران سرانجام مشخص شد. این گوشی با قیمتی نجومی و با جهشی قابل توجه نسبت به گلکسی A53 وارد بازار کشورمان شده است.

میان‌رده جدید سامسونگ گلکسی A54 وارد بازار ایران شد

گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A50 سامسونگ همواره از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران بوده‌اند. با این‌حال به نظر می‌رسد قیمت گلکسی A54 در ایران دست بسیاری از علاقمندان سامسونگ را از این گوشی کوتاه کند. این میان‌رده جدید به‌تازگی با قیمت ۲۲ تا ۲۲.۵ میلیون تومان وارد بازار کشورمان شده است.

آیا قیمت گلکسی A54 در ایران غیرمنطقی است؟

دلیل افزایش قیمت گلکسی A54 نسبت به گلکسی A53 را می‌توان در سه عامل مهم جستجو کرد.

  • نخست این‌که قیمت دلار در بازار ایران نسبت به سال پیش افزایش قابل توجهی داشته است. گلکسی A53 سال پیش در شرایطی با قیمت ۱۱.۵ میلیون تومان در دسترس بود که هر دلار حدود ۲۷۰۰۰ تومان در بازار آزاد معامله می‌شد. این درحالیست که امروز هر دلار آمریکا در بازار آزاد بیش از ۵۱۰۰۰ تومان قیمت دارد.
  • مورد دوم افزایش قیمت دلاری گوشی‌های میان‌رده سامسونگ است. قیمت دلاری گلکسی A54‌ نسخه ۲۵۶ گیگابایتی در بازار آمریکا ۵۰۰ دلار تعیین شده است. این درحالیست که گلکسی A53 با قیمت ۴۵۰ دلاری به بازار عرضه شده بود.
  • سرانجام افزایش عوارض واردات و نرخ دلار گمرکی نیز نه‌تنها بر روی این گوشی بلکه تمامی گوشی‌های وارداتی جدید تأثیر گذاشته است.

آیا قیمت گلکسی A54 کاهش می‌یابد؟

با تمام موارد ذکر شده انتظار داریم در آینده با فرض ثبات نسبی قیمت ارز، قیمت Galaxy A54 کمی پایین‌تر بیاید. قیمت کمتر این گوشی در خاورمیانه و خصوصاً امارات متحده نسبت به قیمت دلاری و همچنین افت معمول قیمت گوشی‌های سامسونگ چند ماه پس از عرضه از مهم‌ترین دلایل این پیش‌بینی است.

آیا Galaxy A54 بخریم؟

پاسخ این پرسش را تنها می‌توانیم پس از بررسی کامل این گوشی برایتان بگوییم. با این‌حال گوشی‌هایی مثل شیائومی 12T، ناتینگ فون ۱ و حتی گلکسی S21 FE از خود سامسونگ ارزش خرید بالاتری دارند. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم در شرایط فعلی یکی از این گزینه‌ها را به‌جای گلکسی A54 در ایران خریداری کنید.

درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.