پروژه گوگل گلس برای همیشه تعطیل شد

به نظر می‌رسد پروژه عینک هوشمند گوگل گلس برای همیشه متوقف شده است. گوگل در طول ده سال گذشته تجربه بزرگی با این عینک‌ها در زمینه واقعیت افزوده داشت.

پروژه گوگل گلس برای همیشه تعطیل شد

عینک‌ گوگل گلس هرچند ظاهری شبیه به عینک‌های واقعی داشت اما کاربردهای زیادی مثل تعامل با دنیای مجازی از طریق فرمان‌های صوتی را نیز فراهم می‌کرد. کاربران همچنین می‌توانستند از این عینک‌ در حین حرکت استفاده کنند.

البته گوگل از مدت‌های قبل شروع به توقف تدریجی پروژه عینک واقعیت افزوده خود کرده بود به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۹ فقط نسخه گوگل گلس اینترپرایز ادیشن را حفظ کرد و بعد از آن فقط به معرفی انترپرایرز ادیشن ۲ اکتفا کرد. حالا به نظر می‌رسد که این پروژه به‌طور کامل تعطیل شده است.

وب‌سایت 9to5Google می‌نویسد گوگل پروژه مذکور را از دیروز متوقف کرده و دیگر هرگز آن را ادامه نخواهد داد. البته اگر شما کسب‌وکاری دارید که با این عینک‌ سروکار دارد کماکان می‌توانید آن را به قیمت ۹۹۹ دلار بخرید. گوگل همچنین تا ۲۲ مهرماه سال آینده  آپدیت‌های نرم‌افزاری و خدمات تعمیراتی برای کاربران گوگل گلس ارائه خواهد کرد. در ضمن، تصاویر سیستمی گوگل گلس تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ قابل دسترس خواهند بود و بعد از آن تاریخ از دسترس خارج خواهند شد.

با وجود اینکه عینک گوگل گلس برای برخی کسب‌وکارهای خاص مثل کاربردهای پزشکی مفید بود، اما ظاهرا به‌صرفه نبودن این محصول از نظر مالی باعث شده تا گوگل برای همیشه آن را تعطیل کند.

خبر خوب اینکه گوگل قصد دارد سرمایه‌گذاری هنگفتی در زمینه واقعیت افزوده و مجازی بکند و احتمالا در کنفرانس I/O 2023 یک عینک واقعیت افزوده کاملا جدید به نمایش خواهد گذاشت.

منبع©

Source©

دسته بندی سرگرمی:

گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
قابلیت قفل به حالت Incognito گوگل کروم اضافه شد
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.