گوگل Bard

گوگل اعلام کرد که مدل زبانی چت بات هوش مصنوعی Bard را برای رقابت بهتر با GPT-4 ارتقا می‌دهد

گوگل مدل زبانی Bard

محبوبیت هوش مصنوعی به‌سرعت درحال افزایش است و هر روز خبرهایی از پیشرفت این فناوری شنیده می‌شود. اکثر این خبرها مربوط به چت بات ChatGPT است و بسیاری از غول‌های فناوری مثل گوگل نتوانسته‌اند به پای شرکت OpenAI در این زمینه برسند.

با این‌حال، گوگل به دنبال ایجاد تغییراتی در در مدل زبانی چت بات Bard خود است و ساندار پیچای مدیرعامل این شرکت اخیرا گفته به‌زودی هوش مصنوعی Bard را ارتقا خواهند داد.

گوگل چت بات بارد را برای رقابت با ChatGPT معرفی کرد. در همان ابتدا اشتباه فاحش این چت بات در پاسخ به یک سوال باعث شد ارزش بازار گوگل ۱۰۰ میلیارد دلار سقوط کند. حالا در پاسخ به انتقاداتی که از Bard شده، مدیرعامل گوگل به کاربران اطمینان داده است که در هفته‌های آینده ارتقاهای خوبی در این چت بات ایجاد خواهد شد. به‌گفته پیچای، مدل زبانی Bard به مدل قدرتمندتر PaLM ارتقا خواهد یافت که نه‌تنها مقیاس بزرگی دارد بلکه عملکرد بهتری در انجام کارهای مختلف دارد. Bard هم‌اکنون بر پایه نسخه لایت LaMDA کار می‌کند و ارتقا آن به PaLM باعث خواهد شد تا قابلیت‌های حل مساله و مهارت‌های استدلالی آن بهبود یابد.

پیچای تایید کرده رویکرد محافظه‌کارانه گوگل در قبال توسعه هوش مصنوعی منجر به محدودیت‌های فعلی Bard شده است. او نسبت به آینده هوش مصنوعی اظهار امیدواری کرده و چالش‌ها و ریسک‌های توسعه سریع آن را گوشزد کرده است.

چت بات بارد از اول فروردین‌ماه در کشورهای آمریکا و انگلیس در دسترس عموم قرار گرفته، اما ظاهرا متوانسته مثل چت بات هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت و ChatGPT شرکت OpenAI نظر کاربران را به خود جلب کند. گوگل امیدوار است با ارتقا مذکور بتواند به رقبای خود در زمینه چت بات هوش مصنوعی برسد.

منبع©

Source©

دسته بندی سرگرمی:

گوگل استارتاپ ساخت آواتار Alter را خریداری کرد
لیست بهترین و ارزان ترین گوشی های گیمینگ
دسته بندی تکنولوژی:
صندلی پوشیدنی برای نشستن در هر زاویه ای
رشد ۱۱ درصدی درآمد کمپانی مایکروسافت
قابلیت قفل به حالت Incognito گوگل کروم اضافه شد
دسته بندی آموزشی:
افزایش سرعت ویندوز با ۴ ترفند
نحوه اسکن سریع متن در آیفون و آیپد
دسته بندی دیجیتال مارکتینگ:
آموزش استفاده از Add Yours در استوری اینستاگرام
نحوه پخش زنده (لایو استریم) در اینستاگرام در نسخه دسکتاپ
درباره ی نویسنده

مدیر

مدیر محتوا سایت کمک رسانی شبکه اطلاع رسانی کسب و کارها

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.